۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۹۳۲۳۱

سفارت آمریکا آماج حملات موشکی

خبرگزاری رسا ـ سفارت آمریکا در کابل تائید کرده است که دو موشک به محوطه این سفارت فرود آمده، ولی تلفاتی در پی نداشته است.
سفارت آمريکا در افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: سفارت آمریکا در کابل تائید کرده است که دو موشک به محوطه این سفارت فرود آمده، ولی تلفاتی در پی نداشته است.


سفارت آمریکا در پیام کوتاهی به بی‎بی‎سی به نقل از سخنگوی خود نوشته است: حوالی ساعت 6:45 صبح به وقت کابل، دو گلوله به مجتمع سفارت ایالات متحده اصابت کرد. همه آمریکایی‌ها سالم هستند و هیچ کسی زخمی نشده است. در این پیام آمده که سفارت به تحقیقات درباره این "حمله" ادامه می‌دهد.


سفارت آمریکا در نزدیک کاخ ریاست جمهوری موقعیت دارد و چندین مرکز نظامی و دیپلماتیک از جمله فرماندهی ناتو، وزارت دفاع و شماری از سفارتخانه های خارجی هم نزدیک آن واقع شده است.


این در حالی است که پیشتر سخنگوی پلیس کابل گفته بود که در پی انفجار دو موشک آماده پرتاب به شهر کابل، دست کم سه مامور پلیس زخمی شده‌اند.


حشمت‌الله استانکزی به بی‌بی‌سی گفت که براساس گزارش‌هایی که به او رسیده، ماموران پلیس در حال خنثی‌سازی موشک‌های آماده پرتاب بودند که دست کم دو موشک منفجر شدند.

 

هنوز مسئولیت این رویداد را هیچ فرد یا گروهی به عهده نگرفته است ولی به گفته استانکزی؛ ماموران موفق شدند موشک سوم را خنثی و یک تن را هم به اتهام تلاش برای پرتاب این موشک‌ها دستگیر کنند./1421/1409/ح

ارسال نظرات