۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۹۳۲۴۱
حجت الاسلام رفیعی تبیین کرد؛

ایجاد قطب و خانقاه توطئه‌ای ناموفق برای مقابله با مرجعیت دینی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه به تبیین بدعت‌گذاری در دین پرداخت و گفت: ما در اسلام قطب و خانقاه که آن‌ها را مقابل مرجعیت و مسجد عَلَم کرده‌اند، نداریم و جالب است که برخلاف صوفیه هیچکدام از مراجع بزرگوار شیعه تا کنون برای خود فرقه‌ای جداگانه درست نکرده‌اند.
رفيعي حجت‌الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، در سومین شب سوگواری دهه آخر صفر در محل حسینیه آیت الله شاهرودی، با اشاره به تبیین فرهنگ نماز و عبادت اظهار کرد: به فرموده پیامبر اسلام (ص) برخی نمازشان کامل پذیرفته می‌شود، برخی از افراد نصف آن، برخی یک سوم و برخی نیز تنها یک دهم. برخی عوامل مشکل زا در نماز، موجب پذیرفته نشدن آن و برخی دیگر مانع تأثیرگذاری نماز می شوند.

 

حجت الاسلام رفیعی در معرفی افرادی که نمازشان پذیرفته نمی شود، به حدیثی از امام صادق(ع) که می فرمایند: «نماز مبغض اهل بیت(ع) قبول نمی‌شود»، اشاره و تصریح کرد: البته باید توجه داشت که عده‌ای از افراد و حتی برخی اهل سنت، اهل بیت(ع) را دوست دارند و محب ایشان هستند اما فرقشان با شیعیان این است که اهل بیت(ع) را به عنوان امام قبول ندارند بنابراین تنها گروهی که دشمن اهل بیت(ع) هستند، مبغض محسوب می‌شوند.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: عده دیگری که نمازشان قبول نمی‌شود افرادی هستند که در دین بدعت می گذارند؛ مانند فرقه‌های ضاله بابیت و بهائیت.

 

وی اضافه کرد: ما در اسلام قطب و خانقاه که آن‌ها را مقابل مرجعیت و مسجد عَلَم کرده‌اند، نداریم و جالب است که برخلاف صوفیه هیچکدام از مراجع بزرگوار شیعه تا کنون برای خود فرقه‌ای جداگانه درست نکرده‌اند البته این فرقه‌ها امروز با پشتیبانی اسرائیل و استکبار همچنان فعال هستند.

 

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که نماز از روی ریا نیز قبول نمی شود، افزود: نپرداختن زکات یکی دیگر از اموری که سبب عدم قبولی نماز می شود؛ امام رضا(ع) در این خصوص می‌فرمایند «کسی که نماز بخواند و زکات ندهد نمازش قبول نیست».

 

 این استاد حوزه خاطرنشان کرد: از دیگر موانع قبولی نماز، حق الناس است که می‌تواند دیگر اعمال را تحت شعاع قرار دهد.

 

وی همچنین غیبت، نگاه خشمناک به والدین، اذیت مرد از سوی همسر و شرب خمر را از اعمالی دانست که موجب بی‌کیفیت شدن نماز می‌شوند و افزود: امروز بسیاری از مذهبی‌ها از گناهان بزرگ مصون هستند اما برخی گناهان مانند غیبت حتی در مراسم روضه خوانی هم پیدا می‌شود و همین باعث می‌شود نماز به دلمان ننشیند و گاهی حوصله نماز خواندن نداشته باشیم.

 

قابل ذکر است، مراسم سوگواری دهه آخر صفر در حسینیه آیت الله شاهرودی، با حضور آیت الله شاهرودی و جمعی از علما و فضلاء حوزه علمیه مشهد، سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی و شیخ حسین انصاریان و مداحی سیدمهدی میرداماد، احمد واعظی، مرتضی طاهری، سعید حدادیان و محمود کریمی هر شب ساعت 19 در محل خیابان امام رضا19 مشهد برگزار می شود/930/پ202/س

ارسال نظرات