۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۹۳۲۹۶
مدیر استانی حوزه علمیه استان سمنان:

وقف اموال شخصی سیره عملی مراجع تقلید است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه سمنان با بیان این نکته که وقف برتر از صدقه، انفاق و قرض‌الحسنه است و در تمامی ادیان الهی سنت وقف وجود داشته و همه انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) به انجام آن اهتمام داشته اند، اضافه کرد: امروز مراجع عظام تقلید خود پیشتازان تقید به وقف هستند آنچنان که حضرات آیات جوادی آملی و سبحانی از اموال خود وقف کردند.
حجت الاسلام سيد علي مهدي نژاد حجت الاسلام سيد علي مهدي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام سید علی مهدی‌نژاد مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان، امروز در نخستین همایش وقف و رسانه که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در سالن همایش‌های بانک کشاورزی سمنان برگزار شد، تبلیغ ارزش‌ها و دستاوردهای وقف را لازمه رونق بخشی به این سنت حسنه عنوان کرد.

 

وی اظهار‌داشت: ملت ما در طول تاریخ اثبات کرده‌اند که در امور خیر پیش‌قدم هستند و بدین واسطه اطلاع رسانی وسیع راجع به آثار و نتایج ماندگار وقف در دنیا و آخرت گرایش مردم را به این عمل صالح بیش از پیش افزایش می‌دهد.

 

امام جمعه گرمسار با بیان این نکته که وقف برتر از صدقه، انفاق و قرض‌الحسنه است و در تمامی ادیان الهی سنت وقف وجود داشته و همه انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) به انجام آن اهتمام داشته اند، اضافه کرد: امروز مراجع عظام تقلید خود پیشتازان تقید به وقف هستند آنچنان که حضرات آیات جوادی آملی و سبحانی هر چه از مال دنیا داشته اند را وقف کردند.

 

مدیر استانی حوزه‌ علمیه سمنان توزیع عادلانه ثروت را از نتایج و آثار وقف برشمرد و گفت: افرادی که عمری بر آنها گذشته و ثروت بسیاری را اندوخته‌اند اگر از دنیا بروند استفاده‌ای از این ثرمایه نبرده‌اند حال آنکه با وقف می‌توانند در پاک شدن فقر از چهره جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند و صدقه جاریه‌ای را برای خود به ‌جاگذارند.

 

حجت الاسلام مهدی نژاد تأمین هزینه تحصیل و ازدواج افراد نیازمند و بی‌سرپرست، عمران و آبادانی شهری، ایجاد اشتغال پایدار، کمک به اداره و ساخت و ساز مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را از مسائلی دانست که امروز باید در حوزه وقف مد نظر واقفان و خیران قرار گیرد.

 

وی با اشاره به فعالیت مقطعی بسیاری از مؤسسات خیریه و تعطیلی زود هنگام اکثر این مجموعه‌ها به‌دلیل مشکلات مالی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه که در رأس آن نماینده‌ ولی فقیه قرار گرفته یکی از نهادهای ماندگار کشور است که باید توجه فعالان این حوزه معطوف به آن باشد./977/پ201/س

ارسال نظرات