۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۹۳۳۰۱
مدیرکل اوقاف استان سمنان:

وقف بارزترین و جامع‌ترین مصداق کار خیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: وقف فضیلتی ماندگار و عمل صالحی با آثار و برکات مستمر است که انسا‌ن‌های زیادی از آن منتفع می‌شوند و بی شک مصداق بارزترین و جامع‌ترین کار خیر است.
حجت الاسلام عبدالله واحدي مدير کل اوقاف استان سمنان حجت الاسلام عبدالله واحدي مدير کل اوقاف استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، امروز در همایش وقف و رسانه که با حضور مدیر استانی حوزه‌های علمیه، رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور و جمعی از روحانیان و اصحاب رسانه این استان برگزار شد، اظهار داشت: بی‌تردید با همکاری مجدانه اوقاف و اصحاب صدیق رسانه گسترش و ترویج فرهنگ وقف در جامعه با شتاب بیشتری پیش می‌رود.

 

وی با بیان این مطلب که نگاه مردم به وقف دیدگاه مطلوبی نیست، افزود: اقدامات فراوانی در حوزه احیاء فرهنگ‌ وقف آغاز شده که با برنامه‌ریزی صحیح و همکاری هدفمند با رسانه‌ها می‌توانیم شاهد بهبود روز افزون تفکرات جامعه اسلامی نسبت به سنت حسنه وقف باشیم.

 

حجت الاسلام واحدی با قدردانی از زحمات فعالان حوزه رسانه در استان سمنان جهت ترویج ارزش‌های دینی در مصادیق مختلف اضافه ‌کرد: امروز رسانه‌ها در بستر‌سازی تفکرات مخاطبان خود یکه تاز می دانند، امیدواریم این توانمندی در اطلاع رسانی حوزه وقف مثمر ثمر واقع شود تا اصحاب رسانه در این خیرعظیم شریک شوند.

 

مدیرکل اوقاف استان سمنان تصریح کرد: برخی انسان‌ها جاودانگی را در دنیا جستجو می‌کنند و بعضی دیگر ماندگاری را تنها در آخرت می‌جویند و هر کار خیر خود را برای جلوگیری از دست‌اندازی شیطان پنهان می‌کنند حال‌آنکه وقف نگاهی جامع نسبت به این دو دیدگاه است.

 

وی خاطرنشان کرد: واقف کار نیکی انجام می‌دهد که هم خیرآن در سرای جاودان دست‌گیر او است و هم نامش را در دنیا در زمره نیک‌مردان و بزرگ‌زنان ثبت می‌کند با این ویژگی که نام و اثر خیر او در این دنیا باعث تشویق دیگران و نسل‌های بعد از او به ادامه این راه و صدقه جاریه وقف می‌شود و او در این عمل صالح نیز شریک و سهیم است.

 

حجت الاسلام واحدی از واقفان خواست با نگاه به مشکلات امروز جامعه اسلامی و بلندبینی مال، سرمایه یا ملک خود را وقف کنند و تأکید کرد: در شرایط حاضر وقف در راه اشتغال و ازدواج جوانان جزء واجب‌ترین اعمال خیر است زیرا تسهیل در امر ازدواج و به تبع پایین آمدن سن ازدواج در کشور باعث کمرنگ شدن یا از بین رفتن بسیاری از ناهنجاری‌ها می‌شود/977/پ202/س

ارسال نظرات