۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۹۳۳۰۶

سلاح های آمریکایی در راه عراق

خبرگزاری رسا ـ دولت آمریکا موشک های ""Hellfire و هواپیمای بدون ‌سرنشین را به عراق برای مقابله با القاعده ارسال می کند.
پهپاد آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله بخش فارسی تلویزیون دولتی آلمان در گزارشی از ارسال سلاح های آمریکایی به عراق برای مبارزه با القاعده خبر داد.


بر اساس این گزارش؛ آمریکا تصمیم گرفته است برای عملیاتی تر شدن مبارزه با شبکه تروریستی القاعده در عراق به این کشور یاری رساند! و برای تحقق این هدف قرار است موشک‌هایی از نوع Hellfire"" و هواپیماهای بی‌سرنشین به عراق ارسال شود.


گفتنی است این اقدام آمریکا در حالی صورت می گیرد که القاعده سوریه که اکنون علیه مردم عراق عملیات نظامی انجام می دهد توسط این کشور حمایت نظامی و تسلیحاتی زیادی می شود.


نیویورک تایمز گزارش داده است که این تجهیزات نظامی قرار است علیه ناآرامی‌ها و آشوبی به کار رود که در عراق با حمایت شبکه تروریستی القاعده علیه دولت این کشور بوجود آمده است.


گفته می‌شود دولت عراق در نظر دارد با این تجهیزات انفجار خشونت را در مناطق غربی این کشور و مرزهای سوریه کاهش دهد.


برمبنای گزارش نیویورک تایمز، آمریکا هفته گذشته 75 موشک به عراق تحویل داده و قرار است 10 هواپیمای بی‌سرنشین از نوع "ScanEagle" نیز در ماه مارس 2014 به این کشور ارسال شوند.


لازم به ذکر است که القاعده پس از حضور نظامی آمریکا در افغانستان به شدت قدرت گرفته است و هر روز شاهد کشته شدن بسیاری از زنان و کودکان افغان به دست عوامل آمریکا در این کشور هستیم./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات