۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۹۳۳۱۶

انفجار خط لوله گاز سوریه

خبرگزاری رسا ـ تروریست های تکفیری در اقدامی غیر انسانی، خط لوله گاز سوریه را منفجر کردند و باعث قطع برق جنوب سوریه شدند.
انفجار خط لوله گاز

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، خبرگزاری دولتی سوریه ، سانا، به نقل از عماد خمیس، وزیر انرژی این کشور، گزارش داد، تروریست های تکفیری خط لوله گاز در منطقه البیطریه که برق نیروگاه‌های تشرین و دیرعلی را تامین می‌کند، منفجر کردند.

 

این اولین بار نیست که تروریست ها بدون توجه به مردم بی دفاع اقدام به ایجاد چنین مشکلاتی کرده اند. انفجاری مشابه‌ در ماه اکتبر (مهر ماه) در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق، قطع سراسری برق را موجب شده بود.

 

همچنین تروریست ها در ماه جولای (تیر ماه) یک خط لوله گاز که سوخت ایستگاه‌های برق جنوب این کشور را پوشش می‌داد منفجر کردند. این حمله‌ موجب قطعی برق در استان‌های درعا، سویدا، قنیطره، دمشق و ریف دمشق شده بود.

 

این اعمال غیر انسانی در سوریه که مردم بی دفاع را هدف گرفته است باعث مشکلات فراوانی در استان های مختلف آن هم در فصل سرما شده است.

 

سازمان ملل نیز گزارش داده است در پی تشدید درگیری در سوریه بیش از 4 میلیون تن از ساکنان این کشور ناچار خواهند بود تا پایان سال 2014 خانه‌های خود را ترک کنند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات