۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۹۳۳۲۳

حرکت کشوری کاروان شب‌های شعر انقلاب از اهواز

خبرگزاری رسا ـ نخستین شب شعر از سلسله شب های شعر انقلاب با حضور شاعران مطرح کشوری برگزار شد.
شعر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین برنامه از سلسله شب های شعر انقلاب با حضور شاعران مطرح کشور و  با حضور حجت الاسلام سعید جعفری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلام و المسملین سید محسن شفیعی مسؤول دفاتر نهاد نمایندی رهبری در دانشگاه های خوزستان و محمود نادری رییس حوزه هنری خوزستان در محل کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

علیرضا قزوه، حمید رضا شکارسری، امیری اسفندقه، موسی بیدج، کمال شفیعی، عبد الرحیم سعیدی راد، قاسم آهنین جان، بهمن ساکی، مجید زمانی اصل از شاعرانی بودند که در این مراسم به شعر خوانی پرداختند.

مرتضی حیدری آل کثیر، سید محمد مهدی شفیعی، کامران عالیان، حبیب حبیب پور، زهرا شعبانی، فردین کوراوند از دیگر شاعرانی بودند که در این مراسم شعرهای خود را قرائت کردند.

علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری با بیان این که شاعران خوزستانی سهم بسزایی در احیای شعر انقلاب و دفاع مقدس ایفا کرده اند، اظهار داشت: برخی از شاعرای که دلسوز شعر و ادبیات هستند در بمباران های جنوب حلسات شعر برگزار می کردند.

بنا براین گزارش، در این مراسم از مجید زمانی اصل و بقالان به عنوان شاعران انقلابی استان خوزستان تقدیر شد.

در ادامه این مراسم، محسن عرب خالقی، دبیر سلسله شب های شعر انقلاب، با بیان این که خدا را شاکریم که آغاز سلسله شب های شعر انقلاب در شهرستان اهواز برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم دعای خیر شهیدان بدرقه راه این کاروان باشد.

عرب خالقی، در ادامه خاطر نشان کرد: شب های شعر انقلاب 15 دی در شیراز، 18 دی در سنندج، 25 دی در زاهدان، 2 بهمن در اصفهان و 6 بهمن در تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری شب های شعر انقلاب در سراسر کشور خاطر نشان کرد: این نشست ها در جهت اجرای مانور فرهنگی و گردهمایی شاعران سه دهه انقلاب و معرفی شاعران جوان سراسر کشور برگزار می شود.

عرب خالقی با بیان این که معارف اهل بیت در شعر های جوانان امروز بروز داشته است، اظهار داشت: اشعار عاشورایی انقلابی ترین اشعار در طول تاریخ است.

دبیر سلسله شب های شعر انقلاب در پایان سخنان خود تصریح کرد: تلفیق اشعار انقلاب و اشعار آیینی می تواند الگویی مناسب و آموزنده در عرصه ادبیات به جامعه ارائه دهد و و سبب بهبود وضعیت فرهنگی جامعه شود

گفتنی است، این نشست توسط مجمع شاعران اهل بیت(ع) به میزبانی واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری خوزستان برگزار شد./9464/پ203/س

ارسال نظرات