۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۹۳۳۲۷
کارشناس مسائل دینی:

رسیدن به مقامات معنوی استاد اخلاق می‌خواهد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: یکی از نیازهای انسان برای رسیدن به مراحل معنوی بالا استاد اخلاق است.
اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی، کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در هیأت وارثان عاشورا کرمان گفت: والدین باید از سنین خردسالی فرزندانشان را با مسائل دینی انس دهند.

وی در ادامه افزود: انسان ضروری است در درجه اول حقوق نسبت به خدا و بندگان خدا را رعایت کند؛ چراکه این عمل زمینه‌ساز سایر توفیقات دیگر می‌شود و این حقوق نسبت به بندگان خدا در سه جایگاه مال، جان و آبرو است.

حجت‌الاسلام موسوی عنوان کرد: یکی از نیازهای انسان برای رسیدن به مراحل معنوی بالا استاد اخلاق است؛ چراکه همه برای رسیدن به جایی نیاز به راهنما دارند و استاد اخلاق بهترین راهنما است که باید با بینش بالا انتخاب شود.

وی اظهار داشت: انسان باید بیشتر از صحبت‌هایش با اعمال و رفتار خود دیگران را به یاد خدا و ائمه معصوم(ع) بیندازد.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: یکی از سیره‌های شهدا وابسته نبودن به اموال دنیوی بود که همین دلیل سببی برای پیشرفت آن‌ها به سوی خداوند شد.

وی با اشاره به سیره شهدا بیان داشت: برخی از شهدا با این‌که سن کمی داشتند اما توانستند راهی را برای خود به سوی خداوند متعال بازکنند که عارفان بزرگ آن را در طی چندین سال مجاهدت در راه خداوند به دست می‌آورند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این‌که شهدا یکی از اسوه‌های مجاهدت در اسلام هستند ابراز داشت: مجاهدت، انسان را به جایی می‌رساند که رفع مشکلات جامعه با آبروی مجاهدین حل می‌شود.

وی در پایان گفت: تمامی شهیدان از مقام والایی برخوردارند و می‌توان آن‌ها را به عنوان استاد اخلاق برگزید./9706/پ202/س

ارسال نظرات