۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۹۳۳۳۴
آیت‎الله طباطبایی‎نژاد:

هیچ حرکتی از ابتدای انقلاب به شکوه 9 دی نبوده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: در طول انقلاب حرکتی مانند 9 دی را نداریم، این حرکت به طور خودجوش بود و حتی بعضی از کسانی که به فتنه‌گران رأی دادند، وارد صحنه شدند و حرکت بسیار عظیم و دشمن‌شکنی انجام شد.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،  آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در میدان امام(ره) برگزار شد، 9 دی ماه را سبب سربلندی کشور دانست و گفت: عظمت 9 دی بسیار بالا است و نباید فراموش شود.

وی افزود: در طول انقلاب حرکتی مانند 9 دی را نداریم، این حرکت به صورت خودجوش بود و حتی بعضی از کسانی که به فتنه‌گران رأی دادند، وارد صحنه شدند و حرکت بسیار عظیم و دشمن‌شکنی انجام شد.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر اهمیت بصیرت خاطرنشان کرد: در طول تاریخ آنچه که باعث شکست حکومت‌های دینی شده ناشی از ضعف بصیرت و ناآگاهی مستضعفان و مخالفت مترفین یعنی صاحبان زور و زر بوده است.

وی ابراز کرد: اگر مستضعفان بصیرت داشته باشند، صاحبان زر و زور کاری نمی‌توانند بکنند، امام علی(ع) می‌فرماید فتنه‌گران حق را با باطل ممزوج می‌کنند و آن را ارائه می‌کند، در فتنه شیطان بر اولیای خود مسلط می‌شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: ما در 9 دی فهمیدیم که مردم بسیار بصیر هستند، استکبار زمانی دست از ما برمی‌دارند که ما دست از دین‌مان بربداریم و تنها قضیه هسته‌ای مسأله آنان نیست، اما آن‌ها این خواب را به گور می‌برند.

وی با تسلیت ایام اربعین امام حسین(ع) و تشکر از برگزاری گردهمایی هیأت‌های عزاداری در میدان امام علی(ع) افزود: امسال سال اول این مراسم بود و ان شاء الله سال‌های آینده هم همین مراسم اجرا شود، البته نباید چندین مداح بخوانند و یک مداح به مدت طولانی بخواند.

عزاداری‎های پیامبر باشکوه‎تر برگزار شود

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در ادامه مناسبت 28 صفر و شهادت امام رضا(ع) را نیز تسلیت گفت و ادامه داد: باید برای مراسم رحلت پیامبر(ص) نیز عزاداری کرد، احترام پیامبر(ص) بر همه لازم است و جلسه باشکوه دیگری در میدان امام علی(ع) برگزار شود.

وی به روایتی از امام رضا(ع) اشاره و ابراز کرد: هر کس امام رضا(ع) را در حالی که به حقشان عارف است، زیارت کند، امام رضا(ع) فرموده من و پدرانمان شفاعت او را در روز قیامت انجام می‌دهیم.

وی با تسلیت به مناسبت درگذشت آقای پرورش که پیش از ظهر امروز دار فانی را وداع کرد، اظهار کرد: ایشان حق بسیاری بر گردن مردم اصفهان دارد، امیدواریم علو درجات برای این مرد بزرگ شامل شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به مناسبت روز نهضت سوادآموزی اشاره و خاطرنشان کرد: این مناسبت یک مناسبت لازمی بود، پیامبر(ص) سعی می‌کرد که مسلمانان بدون سواد نباشند، این نهضت سوادآموزی به فرمان امام تشکیل شد و الان بالای 95 درصد دارای سواد هستند.

ضرورت توجه به مراقبه و تهذیب نفس

وی همچنین در خطبه اول با اشاره به ضرورت مواظبت و مراقبت از خود گفت: علمای اخلاق درباره این موضوع صحبت‌های بسیاری کرده‌اند، امام خمینی(ره) نیز در کتاب چهل حدیث خود در این موضوع توضیحات ارزشمندی داده‌اند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: مشارطه، مراقبه و محاسبه سه مرحله‌ای است که امام خمینی(ره) از مراحل تهذیب نفس دانسته‌اند، مشارطه یعنی این‌که انسان ابتدا با خود شرط کند تا مخالف فرمان الهی انجام ندهد.

وی با بیان این‌که مراقبه نیز به معنای مواظبت از خود مبنی بر انجام آن شرط و تخلف نکردن از آن است، اظهار کرد: محاسبه نیز به معنای حساب‌رسی از خود و این‌که انسان ببیند که آیا به شرط خود عمل کرده است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ابراز کرد: بر اساس فرمایش امام جواد(ع) انسان نیاز به یک واعظ درونی دارد، انسان می‌تواند به تهذیب نفس بپردازد، گناه نکند؛ اما زندگی معمولی خود را داشته باشد، تجارت و کسب خود یا درس خواندن خود را به خوبی ادامه دهد./914/پ201/س

ارسال نظرات