۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۹۳۳۴۹
امام جمعه نجف آباد به اشاره به حضور 20 میلونی عزادارن در کربلا؛

اوج اتحاد بین ادیانی در اربعین امسال تحقق یافت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: با این که دشمن، تمام تلاش خود را در جهت ترور، انفجار و به خصوص شیعه کشی به کار بسته بود، ولی اتحاد میان شیعه و سنی، معاندین اسلام و تکفیری ها را شکست داد.
امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه در نجف آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به تجمع عظیم روز اربعین، گفت: مراسم امسال به عنوان بزرگ‌ترین اتحاد صلح آمیز بشری، که با حضور اقوام و ادیان مختلف به اوج عظمت خود رسید، نشان داد که کربلا تا پایان تاریخ باقی خواهد ماند و پاسخ کوبنده ای به جنایات شیعه کشی در دنیا بود.

 

وی در ادامه بیان داشت: با این که دشمن، تمام تلاش خود را در جهت ترور، انفجار و به خصوص شیعه کشی به کار بسته بود، ولی اتحاد میان شیعه و سنی در این اجتماع عظیم، معاندین اسلام و تکفیری ها، که دست نشانده صهیونیست ها هستند را شکست داد.

 

امام جمعه نجف آباد، برگزاری مراسماتی چون اربعین را، اعلان پیام آزادی بشر در آخرالزمان عنوان کرد و گفت: سراسر عالم برای رسیدن به فرهنگ حسینی و مهدوی کاملاً آماده است و تنها ما هستیم که باید این فرهنگ ها را به درستی به جهان معرفی کنیم و اعمال ما در مراسمات عزاداری از جمله این فرهنگ سازی ها می باشد.

 

وی در ادامه بیان داشت: مهم ترین پیام قیام امام حسین (ع)، عزت و وحدت میان اسلام بوده است و ما باید با دیدن یزیدیان زمانه که به اسم اسلام در حال شیعه کشی هستند و گاهاً جوانان شیعی ای که ناخواسته و بدون بصیرت در دام این گروه ها می افتند، با وحدت هر چه بیشتر و به دست آوردن بصیرت به دفاع از شیعه و اسلام بپردازیم.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، از جمله ثمرات عزاداری در ماه محرم و صفر را رسیدن به مقام اطاعت دانست و افزود: وصل به ائمه(ع) سبب خواهد شد تا معارف آن بزرگواران هر چه بیشتر در متن زندگی وارد شود و جامعه اسلامی، بخصوص در دوران آخرالزمان، باید مسبب جلوگیری بسیاری از فتنه ها، با تلاش هر چه بیشتر دین شناسان باشد.

 

وی در ادامه در مورد مذاکرات سیاسی اخیر کشور، بیان داشت: دشمن هیچ گاه به عهد و پیمان های خود پایبند نخواهد بود و تنها به دنبال منافع خویش است و با این که ملت ایران وارد بحث مذاکرات شده است ولی هیچ گاه عزت و عظمت را فدای رسیدن به خواسته هایش نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام حسناتی، هم چنین با اشاره به سالروز 9 دی، این روز را درس بزرگی برای استکبار و دشمنان اسلام دانست که با هجمه های خود، دین را مورد هدف قرار داده بودند و این بار نیز ملت ایران در برابر این امتحان سخت الهی نیز توانست سرافراز بیرون آید.

 

وی در ادامه بیان داشت: در این زمانه باید سعی کنیم تا هر چه بیشتر در مقابل دشمن و هجمه های آن با بصیرت و وحدت به پیش رویم و در جبهه جنگ فرهنگی که امروز به عنوان مهم ترین نبرد، میان مسلمانان و مستکبرین است، در مسیر عزت و شرف به پیش رویم.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه مباحث هفته های قبل، درباره رسیدن به مقام رضا، بیان داشت: زمانی انسان به مقام رضا می رسد که هم او راضی به تقدیرات الهی باشد و هم خداوند از اعمالش رضایت داشته باشد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بعد از مقام رضا، مرحله بعد، رسیدن به رضوان خداوند است که مقامی بالاتر از بهشت و رضوان من الله اکبر است.

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) سه ویژگی برای رسیدن به رضوان الهی بیان کرد و افزود: کثرت استغفار و توبه که به عنوان تواضع قلبی در برابر خداوند است و دیگری تواضع جسمی در برابر خداوند و بندگان خدا و در مرحله سوم کثرت صدقه که دل را از نظر اموال دنیا تهی کنیم.

 

وی در ادامه گفت: کثرت استغفار نه تنها برای بندگان عادی، حتی برای انبیا و اولیا الهی نیز وجود داشته است، چنان که پیامبر اکرم(ص)، در این باره می فرمودند: «که من نیز گاهی گرد و غبار دنیا بر دلم می نشیند و هر روز 70 مرتبه استغفار می کنم».

 

نماینده ولی در نجف آباد تصریح کرد: از ویژگی های استغفار واقعی، پیشمانی جدی از گناه و عذرخواهی از خداوند است، نه این که فقط با زبان استغفار الهی را بگوید و در همان حال به گناه بپردازد که این نشانه به سخره گرفتن خداوند است.

 

وی در ادامه به مواردی از آثار استغفار اشاره کرد و افزود: با توجه به آیاتی چون 3 و52 سوره هود و هم چنین آیاتی از سوره نوح، از آثار استغفار نازل شدن رحمت ها و برکات الهی و قوت و نیروی مادی و معنوی در انسان است.

 

حجت الاسلام حسناتی از عوامل ضعف، عدم ثبات و توسعه جوامع را زیاد شدن گناه عنوان کرد و افزود: از جمله عواملی که بسیار کم به آن توجه شده است، عدم پرهیز از معصیت خداوند و اتصال به مبدأ هستی است، که سبب کاهش نیروی بدنی و به دنبال آن کاهش توان جوامع است.

 

وی هم چنین به اشاره به هفته وقف، آن را از جمله صدقات جاریه در زندگی انسان عنوان کرد و گفت: برای وقف اموال، حتماً باید با بصیرت و آگاهی و مشورت این عمل خیر انجام گیرد تا بتوان در همه زمینه ها این صدقه جاریه را به کار اندازیم./939/پ202/س

ارسال نظرات