۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۹۳۳۵۰
آیت الله موسوی جزایری:

مردم در 9 دی فتنه را به زباله دان تاریخ انداختند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به بی شرمی فتنه گران در روز 9 دی گفت: ملت شریف، ولایت مدار و حسینی ایران در روز 9دی به سبب اهانت فتنه گران به سید و سالار شهیدان وارد میدان شدند و تفاله های پوچ و بی ارزش آنان را به زباله دانی تاریخ انداختند.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در خطبه های نماز جمعه اهواز با بیان این‎که امروز حریم اهل بیت مخورد تهاجم وحشیانه و همه جانبه قرار گرفته است اظهارداشت: امروز می بینیم حریم اهل بیت(ع) مورد تهاجم سخت و  وحشیانه فرهنگی، نظامی و سیاسی است و برای مقابله با این تهاجم از توان فرهنگی، سیاسی و نظامی استفاده شود.
وی ادامه داد: اگر انسانی می خواهد با اهل بیت(ع) زندگی کند و در دنیا و آخرت از آنها جدا نشود باید با برنامه ریزی در حد توان خود مجاهده فرهنگی، سیاسی و نظامی کند.
آیت الله موسوی جزایری تقوا را ترک محرمات و انجام واجبات معرفی کرد و گفت: تقوا به معنای ترس از خدا به گونه ای که واجبات الهی را انجام دهیم، گناهان و محرمات را ترک کرده و تلاش کنیم خود را به اخلاق اسلامی مجهز کنیم.
 
9 دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت است
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حادثه اهانت به امام حسین(ع) در سال 88 توسط فتنه گران کور دل اظهارداشت: اهل فتنه آنچنان بنای بی شرمی و بی حیایی را گذاشتند که مشخص شد گردانندگان واقعی این قضایا اعتقادی به خدا و رسول نداشته و هدف آنها براندازی نظام اسلامی است.
وی افزود: جاسوس های خارجی بودند که روز عاشورا به دسته جات عزاداری سدالشهدا حمله کرده، مراسمات را برهم زدند و به ساحت مقدس امام شیعیان اهانت کردند.
امام جمعه اهواز تصریح کرد: روز 9 دی، روز بصریت و میثاق با ولایت است که ملت شریف، ولایت مدار و حسینی ایران به میدان آمده و تفاله های پوچ و بی ارزش فتنه گران را به زباله دانی تاریخ انداختند.
آیت الله موسوی جزایری به ارتباط و پیوند انقلاب اسلامی با نهضت عاشورا اشاره کرد و گفت: در روز 9 دی بود که ما احساس ارتباطی عجیب و پیوند عمیقی میان نهضت مقدس سید الشهدا با انقلاب کردیم.
وی ادامه داد: شروع انقلاب با 15 خرداد و همزمان با 12 محرم بود که این شعله های انقلاب مقدس فوران کرد و به آغاز انقلاب و روزی تاریخی تبدیل شد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان به پی ریزی انقلاب اسلامی در روز عاشورا و تاسوعا اشاره کرد و اظهارداشت: نقطه عطف دیگر در انقلاب اسلامی ایران تاسوعا و عاشورای سال 57 بود که ستون فقرات رژیم شاهنشاهی را در هم شکست و نظام اسلامی با تاسوعا و عاشورا پی ریزی شد.
 
ساخت بنای علمی، آموزشی، عبادی و درمانی باقیات الصالحات است
امام جمعه اهواز با اشاره به مناسبت روز 9دی و آغاز هفته وقف گفت: وقف صدقه ای است در راه خدا که پس از وفات انسان نیز ماندگار خواهد بود.
آیت الله موسوی جزایری وقف را باقیات الصالحات دانست و افزود: باقیات الصالحات عبارت است از این که انسان عملی انجام داده و اثر آن باقی بماند مانند تربیت فرزند صالح، صدقه جاریه، ساخت مسجد، حوزه علمیه، مرکز بهداشتی برای درمان مردم و یا مدرسه ای برای کسب علم و ازمیان بردن بی سوادی باقیات الصالحات می شود.
نماینده ولی فقیه در خوزستان به روز 7 دی، روز نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) ارگانی تأسیس کردند به نام نهضت سواد آموزی که به لطف خدا موفق بوده است.
امام جمعه اهواز ادامه داد: با توجه به کارهای بسیاری که در زمینه رفع بی سوادی در خوزستان انجام شده اما هنوز رقم قابل توجهی در جامعه ما وجود دارد که از نعمت سواد محرومند.
 
کاهش تولید نسل خطری جدی برای آینده کشور
آیت الله موسوی جزایری با بیان این‎که مقام معظم رهبری بر افزایش تولید نسل تأکید فراوان دارند گفت: متأسفانه مسأله تکثیر نسل در کشور پیگیری مطلوبی نمی شود.
وی افزود: در موضوع تکثیر نسل و کنترل موالید اگر در وقت خودش و در مقطعی صحیح بود اما اکنون اشتباه است و در حال حاضر رشد جمعیت بسیار کم شده و معنی آن این است که جامعه ما در آینده به جامعه ای  پیر تبدیل می شود.
امام جمعه اهواز با اشاره به این که مقام معظم رهبری فرموده اند تحصیل، کار و فعالیت از ویژگی های دوران جوانانی است و امروز نرخ جوانی در کشور رو به کاهش است اظهارداشت: همه به ولایت فقیه معتقدیم و شعار می دهیم که ما فدای ولایت فقیه هستیم اما غافل از آنیم که پیروی از ولایت فقیه در عمل باید به اثبات برسد.
آیت الله موسوی جزایری در پایان با تقدیر از ملت ایران در برگزاری حماسه اربعین حسینی گفت: تقدیر و تشکر می کنم از همه ملت ایران و مردم خوزستان که حماسه ی اربعین حسینی را با مراسمات و اجتماعات باشکوه و عظمت برگذار کردند./9462/پ201/س
ارسال نظرات