۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۹۳۳۹۲
معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان:

تبلیغ دین در راستای مقابله با بحران‌های فرهنگی ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان با بیان این که فرهنگ غربی سبب نابودی بنیان خانواده می شود، گفت: تبلیغ دین در راستای مقابله با بحران‌های فرهنگی ضرورت دارد.
تبليغ ديني

حجت الاسلام فضل الله نجفی، معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که در جهان امروز، بحران‌های فرهنگی درصدد تهی کردن انسان از معنویت هستند، بیان داشت: تبلیغ دین و ارزش‌های نشأت گرفته از آن در راستای مقابله با این بحران‌ها ضرورت دارد.

وی با بیان این که در جامعه امروزی پیشرفت محوری، تجربه محوری، فنی و فناوری محوری بیان شده است، گفت: برای مقاله با سبک زندگی غربی باید از همه فرصت ها به ویژه آموزه های دینی در راستای ارتقای سبک زندگی اسلامی استفاده کرد.

حجت الاسلام نجفی خاطرنشان کرد: تقویت باورهای دینی، نشر فرهنگ و اخلاق اسلامی در بین مردم در گرو تلاش، تعلیم و تبلیغ اسلام و ارزش های اخلاقی از سوی روحانیت در جامعه است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان با اشاره به شیوه های تبلیغ آموزه های دینی، بیان داشت: یکی از شیوه های تبلیغ دین، تبلیغ عملی است که از آثار و کارایی بیشتری برخوردار است.

حجت الاسلام نجفی با تأکید بر سخنرانی در مساجد، حسینیه ها، و ادارات از سوی روحانیان، افزود: تدریس آموزه ها و متون اسلامی در دانشگاه ها و مدارس از راه های تبلیغ عملی آموزه های دینی است.

وی ایجاد سایت و وبلاک در فضای مجازی، تبلیغ در قالب های هنری، رادیو و تلویزیون، مطبوعات و رسانه ها را از دیگر شیوه های تبلیغ عملی دین بیان کرد.

این استاد حوزه علمیه لرستان بیان داشت: زورگویی های ظالمانه و خصمانه جبهه استکبار در طول تاریخ بر کسی پوشیده نبوده و مستکبرین عالم همواره تلاش می کنند تا عقاید و خواسته های ناحق خود را بر ملت ها و دولت ها تحمیل کنند.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به نقش روحانیان در معرفی و شناساندن چهره حقیقی اسلام ناب محمدی (ص) به نسل نو جامعه، افزود: روحانیان با بهره گیری از علم و تجربه نقش مهمی در خنثی سازی هجمه های همه جانبه دشمنان در القای افکار و فرهنگ های مادی و پوچ غربی در ذهن مردم جامعه دارند./9451/ت303/ب

ارسال نظرات