۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۹۳۴۲۰
آیت الله طباطبایی‌نژاد:

کادرسازی ویژگی مدیریتی مرحوم پرورش بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: مرحوم پرورش نه تنها در زندگی راه و رسم بزرگی داشت، بلکه در شیوه مدیریتی نیز کادری بزرگ ساخت و تأثیر منحصر به فردی در مسائل امنیتی نظام داشت به گونه‌ای که هسته‌های مسلح نیروهای انقلابی را برای مبارزه آماده و آموزش می‌داد.
مرحوم علي اکير پرورش

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، امروز در مورد ویژگی‌های شخصیتی مرحوم استاد علی اکبر پرورش، گفت: در مورد ویژگی‌های شخصیتی این مرد بزرگ همین بس که وی در سن 35 سالگی از سوی مردم به‌ عنوان نماینده خبرگان قانون اساسی انتخاب شد.

 وی تأکید کرد: پرورش انسانی با معرفت و دانشمند بود که باید اکنون که این مرد بزرگ دیگر در میان ما نیست، ارزش علم، دانش، خلوص و صداقت وی را بیش از پیش به مردم نشان داد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به این که پرورش نقش موثری بر فرهنگیان داشت، یادآور شد: وی جوانان را با عشق و علاقه به دور خود جمع می‌کرد و اشعار و قصص را به گونه‌ای تعریف می‌کرد که همگان مشتاق نوشتن آن بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وی همواره در دوران قبل از انقلاب اسلامی در حال روشنگری و هدایت جوانان بود، افزود : استاد پرورش از جمله کسانی است که بر گردن مردم انقلابی اصفهان حق دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که یکی از خاطراتتان از استاد پرورش را بیان کنید، گفت: در یک دوره از مجلس شورای اسلامی با ایشان همراه بودم و زمانی که در خصوص قرآن و روایات این مرد بزرگ اظهارنظر و مطلبی را عنوان می‌کرد، بسیار لذت می‌بردم.

آیت الله طباطبایی نژاد، تصریح کرد: استاد نه تنها در زندگی راه و رسم بزرگی داشت، بلکه در شیوه مدیریتی نیز کادری بزرگ ساخت و تأثیر منحصر به فردی در مسائل امنیتی نظام داشت به گونه‌ای که هسته‌های مسلح نیروهای انقلابی را برای مبارزه آماده و آموزش می‌داد.

وی با اشاره به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی پرورش در استان اصفهان و سخنرانی‌های قرای ایشان افزود: زمانی که در استان اصفهان، حاج آقا گفته می‌شد، منظور استاد پرورش بود که در آن زمان ایشان 30 تا 40 سال بیشتر نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در پایان درگذشت استاد پرورش را به رهبر معظم انقلاب و همه مردم اصفهان و کشور تسلیت گفت.

استاد سید علی اکبر پرورش، عضو سابق شورای عالی دفاع، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره های اول، سوم و چهارم، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در دوره اول و نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم از سوابق کاری او بود.

پرورش همچنین در سال 1361 به عنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس رأی اعتماد گرفت و در دولت های حجت الاسلام والمسلمین شهیدˈمحمد جواد باهنرˈ، دولت موقت آیت الله ˈمحمدرضا مهدوی کنیˈ و دولت میرحسین موسوی وزیر آموزش و پرورش بود.

محوریت در مبارزات قبل از انقلاب اسلامی ایران در اصفهان همراه با سپهبد شهید صیاد شیرازی و حجت الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم منجر به دستگیری وی شد.

از دیگر سوابق سیاسی پرورش می توان به عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، نامزدی انتخابات ریاست جمهوری(نامزد احتیاطی حزب جمهوری اسلامی) در دو دوره، قائم مقام دبیرکلی حزب موتلفه اسلامی از سال 1372 تا سال 1380 و عضویت در شورای مرکزی موتلفه اسلامی از سال 1372 تاکنون اشاره کرد.

قابل ذکر است که تشییع پیکر این مجاهد انقلابی، فردا ساعت 8:30 دقیقه صبح، از میدان فیض به طرف گلستان شهدای اصفهان، تشییع و به خاک سپرده می شود./939/د101/س

ارسال نظرات