۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۹۳۴۷۳

آغاز نام نویسی حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی مشهد

خبرگزاری رسا ـ پذیرش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه فردوسی(شهید بهشتی) مشهد در سال تحصیلی جدید، آغاز شد.
حوزه علوم اسلامي

صفایی، مدیر اجرایی حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اعلام این خبر گفت: تحصیل در این حوزه (به جز هزینه کتاب و موارد جانبی) به صورت رایگان است.

 

وی با بیان این که در پایان دوره به دانش پژوهان گواهینامه پایان دوره اعطا می شود، افزود: کلاس ها در عصر چهارشنبه و صبح و عصر پنج شنبه برگزار خواهد شد.

 

صفایی با بیان این که تحصیل در این حوزه به دو صورت مجازی و حضوری انجام می شود، اظهار کرد: دانش پژوهان در مجموع، 64 واحد درسی را در زمینه های کلام، فلسفه، علوم قرآن، تفسیر، فقه و نظام های اجتماعی می گذرانند.

 

مدیر اجرایی حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی مشهد خاطرنشان کرد: علاقه مندان تا 15 دیماه می توانند از طریق پایگاه اینترنتی این مرکز به نشانی www.hodat.ir نام نویسی و جهت کسب اطلاع بیشتر به دفتر حوزه واقع در مسجد جامع حضرت زهرا(س) مراجعه و یا با شماره 8806446-0511 تماس بگیرند.

 

وی با اشاره به برگزاری کلاس های اخلاق با حضور حجج اسلام قرائتی، نخاولی و صدیقی در طول دوره، ادامه داد: اردوها و کلاس های فوق برنامه نیز مطابق با نیاز دانش پژوهان با موضوعات شیعه شناسی، غرب شناسی، ازدواج و خانواده، جنگ نرم، همسرداری، مهدویت وپاسخ به شبهات برنامه ریزی شده است.

 

قابل ذکر است، حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد(شهید بهشتی) از سال 1380 با هدف تلاش در جهت ارتقاء و استحکام اندیشه دینی دانشگاهیان، زمینه سازی وحدت عملی حوزه ودانشگاه و تأمین بخشی از نیروهای فکری و اعتقادی متعهد جهت صیانت از مرزهای فکری و فرهنگی نظام اسلامی، فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

طی 13 دوره آموزشی این مرکز تاکنون، بیش از 2200دانش پژوه آموزش دیده اند و هم اکنون 500 دانش پژوه در آن مشغول تحصیل هستند./930/ت303/ب

ارسال نظرات