۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۹۳۴۷۷
استاد حوزه و دانشگاه:

آرامش فرایند تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که هنجارسازی جهان غرب باعث تغییر سبک زندگی اسلامی شده است، گفت: سبک زندگی اسلامی آرامش را برای خانواده به ارمغان می‌آورد.
حجت الاسلام هاشمي ، مدير حوزه علميه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمصطفی هاشمی، استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز در جمع خانواده های ایثارگران این استان، با اشاره به این که انتقال عناصر فرهنگی، دانش‌ها و سبک زندگی از نهاد خانواده تأثیر می‌پذیرد، اظهار داشت: خانواده مقدس‌ترین و اصلی‌ترین عامل برای تکمیل شخصیت انسان‌ها در سبک زندگی اسلامی شناخته می‌شود.
 
وی به امر مقدس ازدواج و جایگاه بسیار والای آن برای مقابله با آسیب های اجتماعی از دیدگاه دین اسلام اشاره کرد و افزود: ازدواج موجب حفظ دین، رابطه محبت‌آمیز، جذب محبت الهی و کسب انس، آرامش و سلامت در جامعه می‌شود.
 
حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به این که هنجارسازی جهان غرب باعث تغییر سبک زندگی اسلامی شده است، اعلام کرد: سبک زندگی اسلامی آرامش را برای خانواده به ارمغان می‌آورد.
 
مدرس حوزه علمیه شهرکرد با بیان این که فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی عامل گسترش آسیب های اجتماعی شده است، تصریح کرد: امروزه کشورهای غربی در صدد تغییر نگرش و سبک زندگی در کشورهای دیگر به خصوص کشورهای اسلامی هستند.
 
این مقام مسؤول با بیان این که نگاه کردن به فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره، استفاده بیش از حد از اینترنت بر جامعه تأثیر مخربی را گذاشته است، گفت: تغییر نگرش‌ها ضعیف شدن بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در سبک زندگی اسلامی زنان محور خانواده‌ها بوده و به خاطر نقش مؤثرشان در تربیت فرزندان در ترویج مبانی و اصول سبک زندگی بسیار تأثیرگذار هستند.
 
حجت‌الاسلام هاشمی با اعلام این که در سبک زندگی غرب نگاه انسان‌ها فردگرایانه است، عنوان کرد: در سبک زندگی اسلامی افراد به دنبال آرامش و در سبک زندگی غربی افراد به دنبال رسیدن به رفاه و آسایش هستند که در این سبک، پیشرفت‌های زندگی هیچ گاه آرامش را برای انسان‌ها فراهم نمی‌کند.
 
وی با بیان این که کشورهای غربی به دنبال اعمال الگوهای رفتاری خود در کشورها هستند، عنوان کرد: مهمترین ابزار در این راستا عملیات روانی است.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اعلام این که امروزه آمریکا با داشتن شش درصد از جمعیت جهان 75 درصد از تبلیغات جهان را به دست گرفته اند، یادآور شد: آمریکا سالانه بیش از 100 میلیارد دلار را برای تغییر نگرش مردم جهان و انتقال نگرش خود هزینه می‌کند./9457/پ202/س
ارسال نظرات