۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۹۳۵۰۵
حجت الاسلام و المسلمین محمدی:

احیای فرهنگ وقف مهم‌تر از احیای موقوفات است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امورخیریه در پنجمین همایش وقف و رسانه اظهار کرد: رسانه‌ها فرهنگ وقف و آثار و برکات آن را بیش از پیش برای مردم تبیین کنند.
 رييس سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امورخیریه در پنجمین همایش وقف و رسانه با بیان این‌که وقف یکی از ابعاد ماندگار احسان و انفاق است گفت: امروز مطرح کردن و احیای فرهنگ وقف مهم‌تر از خود وقف و احیای موقوفات موجود است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از رسانه‌ها این است که حقیقت وقف را برای مردم تبیین کنند زیرا برخی فکر می‌کنند وقف تنها برای امور خاصی است.

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان این‌که هیچ سرماییه ماندگار تر از سرماییه وقف در جامعه اسلامی نداریم، گفت: علما و اندیشمندان اصحاب رسانه حوزویان و دانشگاهیان به تبیین حقیقت وقف بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: مطرح کردن زیبای‌هایی وقف در بیان قلمرو آن از دیگر مباحثی است که رسانه‌ها باید برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به این‌که رسانه‌ها می‌توانند نیازهای روز جامعه را برای وقف کردن به مردم نشان دهند تصریح کرد: وقف در زمینه‌های پزشکی کمک به بیماران زمینه‌های علمی و پژوهشی و تبلیغ دین به شکل مدرن و متناسب با نیاز جامعه از مهمترین عرصه‌هایی است که مردم می‌توانند سرماییه خود را وقف کنند.

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه با تاکید بر تبلیغ و ترویج این موضوع که وقف یک اقدام همگانی است برخی فکر می‌کنند وقف فقط برای متمکنین است در حالی که هر فردی به اندازه توان خود می‌تواند به صورت گروهی و مشارکتی در امر وقف سهیم باشد.

وی در پایان تحول اقتصادی در موقوفات را شعار این سازمان در سال جدید اعلام کرد و گفت: باید نگاه‌ها به وقف و مدیریت‌ها در زمینه موقوفات اصلاح شود./9662/پ202/س

ارسال نظرات