۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۹۳۵۳۷
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف قم:

مؤسسات قرآنی به افزایش سطح کمی و کیفی حافظان قم کمک کرده است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف قم با بیان این‌که قم به موضوع حفظ قرآن توجه ویژه‌ای دارد، گفت: حضور مؤسسات قرآنی به افزایش سطح کمی و کیفی حافظان قم کمک کرده است.
نشست خبري مدير کل اوقاف و امور خيريه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی عزیزی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، با اشاره به این‌که در سال گذشته از ظرفیت نهادهای دیگر برای برگزاری مسابقات قرآن استفاده شد، گفت: در سال 91 برای آزمون اولیه در مدارس از مربیان قرآنی آموزش و پرورش استفاده شد.

وی با بیان این‌که سال گذشته 40 هزار نفر در قم در مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه شرکت کردند، ابراز کرد: ثبت نام این دوره در مدارس، دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج و ادارات اوقاف بوده است.

حجت‌الاسلام عزیزی ادامه داد: رشد کیفی مسابقات قرآنی در دستور کار است و امسال  ثبت‌نام از طریق سامانه اینترنتی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این‌که در سال 92 حدود 35 هزار نفر در مسابقات شرکت کردند، ابراز داشت: امسال مسابقات از نظر کیفی ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به تقدیر سازمان اوقاف و امور خیریه از اداره کل اوقاف استان قم، اظهار کرد: توجه به شهرستان‌ها و شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی خارج از مرکز استان یکی از دلایل این تقدیر بود.

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان این‌که قم به موضوع حفظ قرآن توجه ویژه‌ای دارد، گفت: حضور مؤسسات قرآنی به افزایش سطح کمی و کیفی حافظان قم کمک کرده از این رو قم باید دارالحفاظ نامیده شود.

وی با بیان این‌که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در همه بخش‌های مسابقات قرآنی درخواست افزایش سهمیه داده است، ابراز کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم از تعداد بیشتری از علاقه‌مندان و استعدادهای موجود در زمینه‌های قرآنی استفاده کنیم./927/پ203/ن

ارسال نظرات