۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۹۳۵۵۳
حجت الاسلام قهرمانی خبر داد:

آمادگی کامل حوزه های علمیه برای همکاری با اوقاف

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: حوزه های علمیه استان آمادگی کامل برای همکاری و تعامل با اوقاف و امور خیریه استان در جهت احیاء، حفظ و اشاعه وقف دارند.
حجت الاسلام قهرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی عصر امروز با حجت الاسلام علی مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان دیدار و گفت و گو کردند.

 حجت الاسلام قهرمانی در این دیدار که در آستانه هفته وقف در مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی انجام شد، ضمن اشاره به آیه «وَ مَن یُعَظُّم شَعائر الله…» وقف را یکی از  فریضه های الهی دانست و افزود : شکی در این وجود ندارد که در خدمت وقف بودن یکی از توفیقات الهی است و احیای وقف در واقع احیای دین الهی است چرا که وقف بخشی از احکام الهی است.

 مدیر استانی حوزه های علمیه همچنین با تاکید بر اینکه وقف همواره در خدمت دین بوده است، هدف اوقاف از افزایش موقوفات را احیاء دین، توسعه و زنده نگه داشتن آن عنوان کرد.

 وی ترویج و توسعه فعالیت های دینی و قرآنی، توسعه و احیای بقعه ها و اماکن متبرکه و تبدیل آنها به قطب های فرهنگی هر شهرستان را کاری بسیار ارزشمند دانست و تاکید کرد: نگاه مقام معظم رهبری به امر وقف نگاهی الهی و دینی است و هرکسی باید در این زمینه تلاش کند تا مطالبات مقام معظم رهبری تحقق یابد.

 حجت الاسلام قهرمانی در خاتمه با بیان اینکه حوزه های علیمه کاملاً آماده است تا در این زمینه همکاری های لازم را با ادارات اوقاف در شهرستان های انجام دهد،ابراز امیدواری کرد: با این همکاری بتوان بیش از پیش در امر فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ وقف در سطح استان کوشید و نتیج ارزشمندی را بدست آورد. 

یادآور می شود، دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با مدیر و معاونان حوزه های علمیه استان در آستانه هفته وقف و در محل مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان انجام شد./936/پ203/ع

 

ارسال نظرات