۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۹۳۵۹۸
امام جمعه دزفول:

ملت ایران در 9 دی بصیرت خود را به دنیا نشان داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول با اشاره به فرارسیدن 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: افرادی می توانند تفاوت میان حق و باطل را در فتنه تشخیص دهند که بصیرت داشته باشند و ملت ایران در 9 دی بصیرت خود را به دنیا نشان داد.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به عوامل ماندگاری 9 دی در تاریخ اظهارداشت: مهمترین عاملی که سبب ماندگاری حرکت عظیم مردم ایران اسلامی در تاریخ شد این بود که مردم با بصیرت و آگاهی کامل توانستند از نهضت عاشورا الهام گرفته و با دشمن شناسی و حضور مجاهدانه در صحنه کاری را انجام دهند که یاران امام حسین(ع) در صحرای کربلا کرده بودند.

 

وی افزود: حرکت بزرگ مردم در 9 دی سبب شد که مانند شهدای کربلا این حماسه در تاریخ ماندگار شود به این سبب که حرکتی حق طلبانه در مقابل ظلم و ستمی که فتنه گران و عوامل خارجی فتنه به ملت ما کرده بودند به وجود آمد.

 

امام جمعه دزفول مخالفت با نتیجه انتخابات را زمینه ای برای شکل گیری حادثه 6 دی سال 88 عنوان کرد و گفت: آغاز کار عوامل فتنه به بهانه انتخابات و تقلب در انتخابات آغاز شد اما با اوج رذالت و پستی خود در روز عاشورا اثبات کردند که هدف آنها فراتر از مسأله اعتراض به نتیجه انتخابات است.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی تصریح کرد: خارج نشینان اعتراض به نتیجه انتخابات را بهانه ای ساختند برای هدف گرفتن اصل نظام و عوامل داخلی آنان نیز رهبری و امام را مورد هجمه قرار دادند که آثار آن در روز قدس سال 88 مشخص شد و نشان دهنده گستردگی این فتنه بود؛ اما مردم در روز 9 دی عمق فتنه را متوجه شدند و  با همه توان خود به میدان آمدند.

 

وی با بیان این‎که در فضای غبارآلود فتنه، بصیرت است که می تواند انسان را از گمراهی نجات دهد خاطرنشان کرد: افرادی می توانند تفاوت میان حق و باطل را در فتنه تشخیص دهند که بصیرت داشته باشند و ملت ایران در 9 دی بصیرت خود را به دنیا نشان داد.

 

امام جمعه دزفول به پیغام روز 9 دی برای فتنه گران و عوامل داخلی و خارجی آنها اشاره کرد و گفت: پیغام حرکت بزرگ مردم برای فتنه گران این بود که ملت با ولایت پیوند جدا نشدنی بسته اند، اما متأسفانه سران فتنه این پیغام را دریافت نکردند و از این موقعیت برای پایان دادن به انحراف خود استفاده نکردند.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به حمایت های غرب و اسرائیل غاصب از فتنه گران در ایران افزود: فتنه گران هنگامی که دیدند اسرائیل جنایت کار درحال حمایت از ادامه این تظاهرات ها و مخالفت های بی پایه و اساس است و با عوامل فتنه و آشوب گران روز عاشورا همدردی می کند باید متنبه می شدند اما گفتند اینها مردمی خدا جو هستند و خون مردم را به جوش آوردند.

 

وی تصریح کرد: برای مردم ایران قابل تحمل نیست که عده ای فاسد و مزدور خارجی نظام اسلامی را مورد تهدید قرار داده و به مقدسات آنها اهانت کند.

 

ساکتین فتنه باید در روز قیامت پاسخ گو باشند

امام جمعه دزفول با انتقاد از ساکتین فتنه که تا به امروز نیز حاضر به سخن گفتن در این باره نشده اند اظهارداشت: ساکتین فتنه کسانی هستند که ظلم بزرگ به کشور و ملت را دیدند اما چشم خود را بستند، مسؤولیت شرعی سنگینی برعهده آنان است که در روز قیامت باید پاسخگو باشند.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: سکوت برخی از خواص جامعه سبب شد در جرم و عمل ظالمانه ای که فتنه گران مرتکب شدند شریک و سهیم باشند که باید توبه کرده و برای جبران آن تلاش کنند.

 

وی خطاب به بازماندگان فتنه گفت: ملت ما همان ملت 9 دی است و اگر عده ای بخواهند در مسیر فتنه حرکت کنند بدون تردید باردیگر ملت بزرگ ایران حماسه 9 دی را تکرار خواهد کرد و بدانند که هیچ چیز جلودار این ملت نخواهد بود چرا که رهبر، ولایت فقیه و امام خود را دوست دارند و حاضرند برای ارزش های اسلامی و آرمان های کشور خود فداکاری کنند./9462/ت302/ب

ارسال نظرات