۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۹۳۶۳۲
امام جمعه کهنوج:

حماسه نهم دی مظهر عاشورای حسینی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کهنوج اظهار داشت: امیدواریم 9 دی همیشه در تاریخ ما همچنان که ماندگار است ماندگار بماند و ماهم قدر ارزش ها را بدانیم و حمایت کنیم از راه شهداء و کسانی که در صحنه بودند.
امام جمعه کهنوج

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کهنوج، تجمع بزرگ و باشکوه مردم شهرستان کهنوج هم زمان با سراسر کشور در مصلای بزرگ بهمن این شهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام اکبر افشارمنش، امام جمعه کهنوج با تبریک سالروز حماسه 9 دی افزود: در این روز ملت قهرمان ایران برای دفاع از ارزش ها و دفاع از مأیوس کردن دشمنان و برای این که بار دیگر ثابت کنند که در مقابل آرمان های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همیشه در صحنه هستند حماسه بزرگی در 9 دی آفریدند.

 

وی افزود: تعبیر آشوبگران در 9 دی ایران کمتر از تعبیر یزید و معاویه نبود.

 

وی تصریح: فرق زمان ما با زمان معاویه و یزید این بود که در آن زمان مردم سیدالشهداء را دیدند نامه نوشتند و دعوت کردند اما پشت پا به ولایت زدند و حمایت نکردند.

 

حجت الاسلام افشارمنش اظهار داشت: مردم ما امام معصوم را ندیدند بلکه نایب امام را زیارت کردند و خیلی از مردم هم شاید امام (ره) و مقام معظم رهبری را حضورا" زیارت نکرده باشند اما به ندای آن بزرگواران پاسخ گفته اند به ندای رهبر انقلاب پاسخ گفته اند و با هوشیاری با زیرکی و با موقعیت شناسی وارد صحنه شده اند.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان کهنوج افزود: موقعیت شناسی و حضور به موقع همین است که سیدالشهداء را فقط در روز عاشورا یاری می کردند و در آن زمان در تاریخ ماندگار بود.

 

وی گفت: ملت قهرمان ما در  9 دی حضور به موقع و حضور به هنگامی در صحنه داشت.

 

وی اضافه کرد: 9 دی یادآور پیامی برای فتنه گران بود برای کسانی که بخواهند با ارزش ها بازی کنند، برای کسانی که بخواهند در مقابل ولایت بایستند مردم بازهم وارد صحنه خواهند شد.

 

امام جمعه کهنوج با محکوم کردن دیدار هیئت اروپایی با دو تن از فتنه گران در آستانه 9 دی افزود: چرا فتنه گران نمی خواهد عبرت بگیرند چرا عذرخواهی نمی کنند چرا پشت پا به اعتقادات این مردم می زنند.

 

وی گفت: امیدواریم 9 دی همیشه در تاریخ ما همچنان که ماندگار است ماندگار بماند و ماهم قدر ارزش ها را بدانیم و حمایت کنیم از راه شهداء و کسانی که در صحنه بودند.

 

گفتنی است، در ادامه این مراسم سردار سلامتی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس به تحلیل فتنه سال 88 پرداخت./971/پ202/ب

ارسال نظرات