۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۹۳۶۵۸
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

کسی که با ولی فقیه عادل مقابله کند، با پیامبراکرم مقابله کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران دیانت توحیدی را در گرو تشکیل حکومت دینی با محوریت ولی فقیه دانست و گفت: کسی که با ولی فقیه عادل مقابله کند، با امام زمان(عج)، ائمه(ع)، پیامبراکرم(ص) و نماینده ایشان مقابله می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز دوشنبه نهم دی ماه در تجمع باشکوه طلاب، اساتید و روحانیان حوزه علمیه استان تهران که در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد، نهم دی را روز غلبه بر آتش فتنه، افشای نفاق منافقین، برخورد با ستون پنجم دشمن و روز حماسه ایمان و ولایت و به‌حق یوم‌الله دانست و گفت: هدف در انقلاب الهی تحقق آرمان‌های بلند دینی، نجات بشر از اسارت نفس اماره است.

وی با تأکید بر این‌‌که انقلاب الهی و الی‌الله رنگ خدا دارد و هرگز مرگ ندارد، افزود: انقلاب الهی، توحیدی و جاودانه است و فراز و نشیب‌ها را طی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی انقلاب علی‌الله را در مقابل انقلاب الی‌الله مطرح کرد و با بیان این‌که انقلاب علی‌الله مبدل کردن یقین به شک و تردید و اتحاد و انسجام امت توحید به اختلاف است، به آیه‌ای از کلام‌الله مجید اشاره کرد و افزود: سران فتنه و دست اندرکاران شعله ور کردن آتش آشوب و اختلاف آدم‌های هواپرست هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که انسانی که تابع خداست، زیر پرچم حکومت خدا، انبیاء(ع) و ائمه اطهار(ع) است و در زمان غیبت امام معصوم هم زیر پرچم ولایت فقیه است، ابراز داشت: در روایات، اسلامِ زندگی، اسلامِ مدیریت، اسلامِ جهاد، اسلامِ قضاوت، اسلامِ فرهنگ، اسلامِ اقتصاد و اسلامِ سیاست بیان شده است.

وجود حاکم اسلامی در همه ادوار و زمان‌ها لازمه ابدی بودن اسلام است

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان تهران وجود حاکم اسلامی در همه ادوار و زمان‌ها را لازمه ابدی بودن اسلام دانست و اظهار داشت: طبق روایاتی که از اهل‌بیت(ع) رسیده است، تضمین توحید در جامعه با چیزی به غیر از ولایت عملی نیست.

کسی که با ولی فقیه عادل مقابله کند، با پیامبراکرم مقابله کرده است

وی دیانت توحیدی را در گرو تشکیل حکومت دینی با محوریت ولی فقیه دانست و تأکید کرد: کسی که با ولی فقیه عادل مقابله کند، با امام زمان(عج)، ائمه(ع)، پیامبراکرم(ص) و نماینده ایشان مقابله می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی به دعای پیامبراکرم(ص) مبنی بر «اللهم ارحم خلفایی» اشاره کرد و با بیان این‌که پیامبر(ص) علما را به‌عنوان نمایندگان خود معرفی کرده است، گفت: احترام به علما، احترام به شخص نیست بلکه احترام به قرآن، دین، علم، پیامبراکرم(ع) و ائمه معصومین(ع) است.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران ابراز داشت: خداوند در حدیث قدسی به حضرت دانیال(ع) فرمود مبغوض‌ترین بندگان من کسانی‌اند که علما را ترک می‌گویند و به آنها احترام نمی‌گذارند.

انقلاب اسلامی انقلاب الی‌الله است

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان تهران انقلاب اسلامی را به‌دلیل این‌که محوریت آن فقیه عادل و نماینده پیامبراکرم(ص) است را انقلاب الی‌الله دانست و تأکید کرد: امام زمان(عج) امت خود را به حکومت اسلامی ارجاع داده است.

وی تأکید کرد: ملتی که سراسر شؤونش وابستگی به غرب بود، با مسأله امامت توانست تمام رشته‌های وابستگی را از آمریکا و غرب قطع کند و سنگرنشینان غربی را بیرون کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: ملت ایران زیر پرچم ولایت فقیه، در حصرهای شدید اقتصادی جهش علمی خود را پیش برد، نه شرق  غرب "نه" گفت و روی پای خود ایستاد و زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه را پیش بُرد.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با اشاره به این‌که عده‌ای از ابتدا از مسأله امامت عقده داشتند، افزود: دنیای غرب و قدرت‌های باطل از پیدایش یک جبهه حق که با پرچمداری توحید الهی بخواهد پیشرفت علمی و اقتصادی داشته باشد و از هیچ سلاح و قدرتی شکست نخورد، عقده داشتند و به همین دلیل برای براندازی برنامه‌ریزی داشتند و جنگ تحمیلی و کودتا برای براندازی بود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: سپس دندان‌ها را تیز کردند تا پس از امام خمینی(ره) کارشان را پیش ببرند گفتند تا امام(ره) هست، انقلاب به‌سوی دین و حاکمیت ارزش‌های دینی است، کنار امام(ره) هم اشخاصی از این فکر بهره‌مند بودند و دل‌شان لک می‌‌زد که با آمریکا روابط آنچنانی داشته باشند و فرهنگ غرب را در ایران احیا کنند.

وی افزود: پس از امام خمینی(ره) می‌خواستند برنامه‌شان را در 18 تیر پیاده کنند اما به عنایت الهی و استغاثه رهبر معظم انقلاب به وجود نازنین امام عصر(عج) آن فتنه خاموش شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی فتنه 88 را سخت‌تر از جنگ تحمیلی، مشکل‌تر از کودتا و از هر خطری خطرناک‌تر دانست و در تبیین علت این مسأله، ابراز داشت: اشخاصی در فتنه 88 حضور داشتند که فکر نمی‌شد کارشان به اینجا کشیده شود، آنها صاحب منصبان دوران امام خمینی(ره) و مدعیان تثیبت ولایت فقیه بودند و خود را جزو بنیانگذاران ولایت فقیه می‌دانستند اما خودشان نخستین گروه‌هایی بودند که در برابر حکومت الهی، اسلامی و حاکمیت ولایت قد علم کردند.

فتنه 88 جنگ احزاب علیه توحید بود

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران فتنه 88 را جنگ احزاب علیه توحید ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر قاسطین،‌ مارقین و ناکثین در زمان امیرمؤمنان(ع) در سه جبهه جدا با ایشان می‌جنگیدند، در فتنه 88 هر سه گروه در کنار هم بودند، بطوری‌که سلطنت طلبان، منافقین مارق و ملحد و کسانی که با ولایت بیعت کردند، به میدان آمدند و قضیه تقلب را مطرح کردند و در برابر قانون، ولایت و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که کشور هشت ماه در آتش فتنه می‌سوخت و امنیت بر مردم حرام شده بود، افزود: فتنه 88 دنیای استکبار را آنچنان به طمع انداخت که سران قدرت‌های بزرگ می‌گفتند ما رصد می‌کنیم و از فتنه گران حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: کار به جایی رسید که کار بر عده‌ای از مردم مشتبه شد و گاهی بر پشت‌بام‌ها می‌‌رفتند و می‌‌رفت که دشمن به هدفش برسد اما امام عصر(عج) فرمودند ما شما را رها نکرده‌ایم و از یاد نبرده‌ایم، دست امام عصر(عج) از آستین این ملت شریف، مؤمن، منتظر در یک حرکت خودجوش بیرون آمد و آنچنان حضوری در همه شهرستان‌ها از خود نشان دادند که  روی فتنه را سیاه کردند.

حضور الهی مردم چشم فتنه را کور کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به فرمایش امیرمؤمنان(ع) مبنی بر این که «من چشم فتنه را کور کردم»، تأکید کرد: حضور الهی مردم چشم فتنه را کور کرد.

حماسه 9دی تجدید بیعت با نائب امام زمان بود

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران حماسه 9دی را تجدید بیعت با نائب امام زمان(عج) و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دانست و گفت: زبان ما از تقدیر این بصیرت مثل زدنی و حضور به‌موقع، کارساز، اثرگذار و دشمن برانداز عاجز است.

امام جمعه موقته تهران تأکید کرد: این بصیرت باید بار دیگر خود را در همه صحنه‌ها نشان دهد و دوباره چاشنی بخورد و خودش را در همه چیر نشان دهد.

وی تأکید کرد: این‌که ملتی به آمریکا چشم دوخته باشد که با او رابطه‌‌مان تنظیم شود و بدون آمریکا عرصه بر ما تنگ می‌شود، اهانت به ملت بزرگی است که  هشت سال جنگ را با عزت پشت سر گذاشت، باید خودمان مستقیما صاحب اقتصاد و جهش علمی باشیم و همه اینها براساس ارزش‌های متعالی اسلام و بر محوریت ولایت فقیه تحقق خواهد یافت./956/پ201/ج

ارسال نظرات