۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۹۳۶۸۴

کمک های مشکوک عربستان به لبنان

خبرگزاری رسا ـ با توجه به نفوذ قدرتمند حزب الله در لبنان، عربستان سعودی برای حذف نقش حزب الله در لبنان اقدام به کمک های مالی به اصطلاح سخاوتمندانه کرده است.
کمک عربستان به لبنان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله بخش فارسی تلویزیون دولتی آلمان در گزارشی از کمک عربستان به ارتش لبنان خبر داد.


عربستان برای تقویت ارتش لبنان سه میلیارد دلار به این کشور کمک مالی می‌کند. قرار است ارتش لبنان در صدد خرید تجهیزات و تسلیحات و همچنین دریافت آموزش نظامی از فرانسه برآید.


میشل سلیمان٬ رئیس‌جمهور لبنان٬ روز گذشته در نطقی تلویزیونی از کمک سه میلیارد دلاری عربستان سعودی به این کشور به منظور تقویت ارتش و خرید تسلیحات از فرانسه خبر داد.


گفتنی است با توجه به نفوذ قدرتمند حزب الله در لبنان، عربستان سعودی برای حذف نقش حزب الله در لبنان اقدام به کمک های مالی به اصطلاح سخاوتمندانه کرده است.


در همین حال میشل سلیمان در نطق تلویزیونی خود اعلام کرد که پادشاه عربستان کمک مالی سخاوتمندانه‌ای به ارتش لبنان کرده است. به گفته وی این کمک مالی به لبنان این امکان را می‌دهد که تسلیحات نظامی مدرن بخرد. سلیمان اظهار امیدواری کرد که پاریس به سرعت موضوع را بررسی کرده و به ارتش لبنان از طریق فروش تسلیحات٬ و ارائه آموزش نظامی یاری رساند. فابریس هرمل٬سخنگوی رئیس‌جمهور فرانسه از جزییات طرح اظهار بی‌اطلاعی کرد.


لازم به ذکر است، بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند، کمک های مالی عربستان در حالی در اختیار لبنان قرار گرفته است که لبنان تعهد داده است رفته رفته اقدام به خلع سلاح حزب الله نموده و این حزب را از گردونه سیاسی لبنان خارج کند.


گفتنی است پس از موفقیت های حزب الله لبنان در مقابله با شورشیان سوریه، عربستان سعودی برای ناامن کردن لبنان و به دنبال آن مشغول شدن حزب الله به مبارزه با تروریست ها در لبنان، تزریق پول و تسلیحات را به لبنان و سوریه شدت بخشیده است تا شاید بتواند نقشه های شوم خود در سوریه را آسان تر علیه مردم این کشور عملیاتی کند.


لازم به ذکر است در ماه های اخیر اقدامات تروریستی در لبنان افزایش یافته است. انفجار روز 17 دسامبر که در نزدیکی یکی از پایگاه‌های حزب‌الله لبنان صورت گرفت و انفجار روز جمعه 27 دسامبر، بیروت که منجر به کشته شدن محمد شطح، وزیر دارایی در کابینه‌ی سعد حریری شد، از نمونه اقداماتی است که عوامل مزدور عربستان سعودی در لبنان برای نا امن کردن این کشور صورت گرفته است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات