۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۹۳۷۲۲

مراجع در عزای حضرت رسول و امام مجتبی به سوگ نشستند

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالروز ارتحال حضرت رسول(ص) و شهادت امام مجتبی با حضور شخصیت های حوزوی و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار شد.
عزاداري در بيوت مراجع تقليد عزاداري در بيوت مراجع تقليد عزاداري در بيوت مراجع در قم عزاداري در بيوت مراجع در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری و عزاداری سالروز ارتحال حضرت خاتم الانبیا(ص) و شهادت حضرت امام مجتبی(ع) در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش مراسم سوگواری سالروز ارتحال حضرت رسول و شهادت امام مجتبی(ع) در بیوت حضرات آیات وحید خراسانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، موسوی اردبیلی، سبحانی، جوادی آملی، علوی گرگانی و دیگر علما برگزار شد.

 

مراسم عزاداری در دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 

علی لاریجانی نماینده مردم قم و رییس مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم سوگواری در بیوت مراجع تقلید حضور یافت.

 

آیت الله ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت الله مرتضی مقتدایی نایب رییس جامعه مدرسین نیز در مراسم سوگواری که از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، حضور یافتند.

 

حجت الاسلام صالحی منش استاندار جدید قم نیز در مراسم سوگواری در بیوت مراجع تقلید حاضر شد.

 

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب حضرت رسول(ص) و امام مجتبی(ع) پرداختند و مداحان نیز روضه و نوحه خوانی کردند.

 

در مراسمی که از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، حجت الاسلام رفیعی به ایراد سخن پرداخت و تاکید کرد که جریان های تکفیری با اقدامات دور از عقل و منطق خود قلب حضرت رسول(ص) را جریحه دار کرده اند.

 

وی تصریح کرد: به یقین افرادی که مرتکب این گونه جنایت ها می شوند پیرو حضرت رسول(ع) نبوده و بویی از انسانیت هم نبرده اند.

 

در مراسم سوگواری بیت حضرت آیت الله نوری همدانی نیز حجت الاسلام حیدری کاشانی از فضلای حوزه علمیه قم سخنرانی کرد.

 

گفتنی است، مراسم سوگواری در بیوت مراجع تقلید به مناسبت رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام مجتبی و امام رضا(علیهم السلام) در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه نیز برگزار خواهد شد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات