۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۹۳۷۲۸
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

بی توجهی والدین به مسائل دینی فرزندان زمینه سقوط اخلاقی جامعه

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل گفت: بی توجهی به تعلیم مسائل اولیه شرعی از سوی والدین در دوران کودکی فرزندان را زمینه سقوط اخلاقی و دینی در جامعه عنوان کرد.
سبک زندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید علی جباری، استاد حوزه علمیه بابل، ظهر امروز در مراسم سالروز رحلت پیامبر و امام حسن(ع) که در مدرسه علمیه خاتم الانبیای بابل برگزار شد به سیره زندگی پیامبر(ص) اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن معجزه بزرگ خداوند در تاریخ و سند اثبات برتری پیامبر اسلام بر دیگران پیامبران الهی است.

 

وی به جلوه های دیگری از برتری پیامبر اسلام(ص) بر دیگر پیامبران اشاره و تصریح کرد: از برتری های پیامبر اسلام بر دیگران پیامبران این است که اهل بیت(ع) پیامبر در مخلوقات الهی و اهل بیت دیگر انبیا بین ظیر هستند.


این استاد حوزه علمیه، اخلاق پسندیده پیامبر را به صراحت قرآن دلیل موفقیت رسالت عنوان کرد و گفت: پیامبر نمونه بارز اخلاق حسنه و مکارم اخلاق بود اما متأسفانه در این زمان اصول اخلاقی میان مسلمانان بسیار کمرنگ شده است.

 

وی ادامه داد: در گذشته کلاس های اخلاق علما در شهرها بسیار رونق داشت اما امروز شاهدیم که برگزاری کلاس های اخلاقی و تربیتی در جامعه بسیار کمرنگ شده است.

 

حجت الاسلام جباری به روایتی از پیامبر گرامی اسلام خطاب به سلمان فارسی  و اظهار نگرانی ایشان از وضعیت مسلمانان در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: وضعیت عفاف و حجاب بانون در جامعه و انحراف نسل جوان بسیار نگران کننده است.

 

وی سکوت مؤمنان در برابر اشاعه فساد و فحشا را مورد نکوهش قرار داد و افزود: در سایه بی تفاوتی ها امروز وضعیت به گونه ای است که نمی توانیم به زنان بگوییم حجاب را رعایت کنند و تنها می توانیم به مردان بگوییم نگاه نکنند و بی بندو بارها روی خوش نشان ندهند.

 

این استاد حوزه علمیه  بابل، بی توجهی به تعلیم مسائل اولیه شرعی از سوی والدین در دوران کودکی فرزندان را زمینه سقوط اخلاقی و دینی در جامعه عنوان و تصریح کرد: متأسفانه با فرزندانی از پدر و مادر مؤمن مواجه هستیم که حتی از مسائل اولیه  دینی اعم از حلال، حرام و طهارت آگاهی ندارند و این جای بسیار تأثر و تأسف است.

 

وی یکی دیگر از علل وضعیت کنونی جامعه اسلامی را فاصله گرفتن مردم از علمای واقعی بیان کرد و گفت: طبق روایت پیامبر اگر مسلمانان از علمای حقیقی دین فاصله بگیرند هم خیر و برکت از مال آنها خواهد رفت و هم گرفتار حاکمانی خبیث و ستمگر خواهند شد.

 

حجت الاسلام جباری، بابل را دارالمؤمنین و شهر علما و روحانیت در خطه شمال کشور بیان کرد و گفت: بابل با دارا بودن عقبه قوی دینی، علمای طراز اول و حوزه های متعدد علمیه در اعصار مختلف شهرت داشته و دارد.

 

وی ادامه داد: انتظار از مردم به ویژه مردم شهرستان بابل این است که بیشتر از منابر علمای فرهیخته و دانشمند برای افزایش آگاهی های دینی بهره ببرند.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که حضور تأثیرگذار علما و روحانیت در عرصه های مختلف این انقلاب از بسیاری از انحراف ها و مشکلات کاسته است، تصریح کرد: علمای با بصیرت و آگاه ما در سال های گذشته همواره مدافع حقیقی دین، انقلاب و نظام اسلامی بوده اند./950/پ202/س

ارسال نظرات