۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۹۳۸۳۷

رایزنی چین برای افزایش واردات نفت از ایران

خبرگزاری رسا ـ شرکت ژنرونگ عمدتا به عنوان عامل واردات نفت و محصولات شیمیایی برای شرکت نفت "سینوپک" چین به شمار می‌رود که پالایشگاه‌هایش نفت خام ایران را فرآوری می‌کنند.
خريداران نفت ايران

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ دویچه وله در خبری گفت: یک شرکت دولتی چین در حال مذاکره با شرکت ملی نفت ایران برای انعقاد یک قرارداد بزرگ نفتی است.


به گفته این خبرگزاری؛ در صورت انعقاد این قرارداد، میزان واردات نفت چین از ایران به بالاترین سطح از زمان اعمال تحریم‌ها علیه ایران در سال 2012 خواهد رسید.


دویچه وله در ادامه افزود: شرکت "ژوهای ژنرونگ" در حال مذاکره بر سر انعقاد قراردادی جدید مربوط به محصولات میعانی با شرکت ملی نفت ایران است.


قابل ذکر است که این شرکت چینی اوایل سال 2012 به دلیل ارسال بنزین به ایران از سوی آمریکا تحریم شده بود.


همچنین یک شرکت تجاری که در غرب شعبه داشته و با چین مبادلات تجاری دارد، به دویچه وله گفته است: اگر چینی‌ها میزان واردات از ایران را افزایش دهند، خطر اینکه آمریکا تحریم‌‌های بیشتری را علیه آنها اعمال کند، بیشتر خواهد شد.


شرکت ژنرونگ عمدتا به عنوان عامل واردات نفت و محصولات شیمیایی برای شرکت نفت "سینوپک" چین به شمار می‌رود که پالایشگاه‌هایش نفت خام ایران را فرآوری می‌کنند.


یکی از تاجران سابق این شرکت به دویچه وله گفت: از آنجا که ژنرونگ هیچ سرمایه‌ای در آمریکا ندارد، نگران هدف قرار گرفتن سرمایه‌هایش در آن کشور نیست.


بر اساس آمار اداره گمرک چین، میزان واردات از ایران در 11 ماهه نخست امسال زیر 500 هزار بشکه در روز بوده است. پیش از این مجموع حجم واردات چین از ایران 530 هزار بشکه در روز بود. /1421/1409/ح

ارسال نظرات