۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۹۳۸۶۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اکثریت در دولت‌های غربی و اروپایی برده به حساب می‌آیند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در کشورهای غربی و اروپایی اقلیت یک یا دو درصدی بیشترین استفاده را از امکانات موجود در کشور می برند و دیگران را به منزله بَرده و خدمتگزار در برابر خود به حساب می آورند.
نماينده مردم زنجان در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، محمد اسماعیلی، نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی و همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، امروز در همایش «همه واقف باشیم» که به مناسبت هفته وقف در زنجان برگزار شد، با قدردانی از زحمات صورت گرفته در زمینه وقف گفت: در هشت سال گذشته حرکت های فعال و مؤثری برای احیا و ترمیم موقوفات صورت گرفته است که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

وی در ادامه وقف را دارای قدمتی طولانی به اندازه تاریخ بشریت دانست و خاطرنشان کرد: تاریخچه وقف را اگر محاسبه کنیم بر می گردد به دوران حضرت آدم(ع) یعنی به اندازه طول تاریخ بشریت؛ زیرا از آن زمان هم انسان های خیّری بودند که افزون بر زندگی دنیا به زندگی آخرت خود نیز فکر می کردند و امروزه نیز انسان هایی هستند که به این فکر می کنند که همان خداوندی که این نعمت‌ها را در اختیار من قرار داده است می توانست در اختیار دیگران نیز قرار دهد پس ما نیز باید با احسان این نعمات در راه الهی شکر آن را به جای آوریم.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این که در کشورهای غربی اقلیت ها بیشترین استفاده را از امکانات می برند، افزود: در کشورهای غربی و اروپایی اقلیت یک یا دو درصدی بیشترین استفاده را از امکانات موجود در کشور می برند و دیگران را به منزله بَرده و خدمتگزار در برابر خود به حساب می آورند و ما نیز اگر بخواهیم این اتفاق در کشور اسلامی ما بروز نکند باید همین فرهنگ وقف را ترویج و گسترش دهیم تا با آن جلوی برخی از معضلات اجتماعی گرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه مساجد را بهترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دانست و اظهار داشت: امروز دشمنان همیشگی ایران اسلامی که بارها دشمنی و عداوت خود را نشان داده اند و کشورهای غربی و صهیونیست ها از طریق هزاران رسانه ای که در اختیار دارند تهاجم فرهنگی خود را به کشور اسلامی ما آغاز کرده اند و به نظر من بزرگ ترین و بهترین عامل بازدارنده در برابر تهاجم فرهنگی، مساجد است که باید حتما آسیب شناسی صورت گیرد چرا که امروز مساجد ما به جز تعداد اندکی فعال نیست و جوانان را نمی تواند به خود جذب کند.

وی در پایان افزود: اگر به هوش و به گوش نباشیم و فعالیت های فرهنگی و مقابله ای خود را در این زمینه دو برابر و حتی چند برابر نکنیم به جرأت می توان گفت که حتما خسارت خواهیم دید.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از فعالان در زمینه وقف و همچنین از خیرین و واقفان زنجان با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد. /949/پ202/س

ارسال نظرات