۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۹۳۸۶۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

به روشنفکری گذشتگان برگردید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در آیین سوگواری شهادت علی بن موسی الرضا تأکید کرد: گذشتگان ما به حدی روشنفکر بودند که می دانستند بلایی که سرشان می آید ناشی از بیماری فکری و روحی است و پی درمان آن می رفتند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم سوگواری شب شهادت امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان و مداحی حاج محمود کریمی و حاج امین مقدم در حسینیه آیت الله شاهرودی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در این مراسم با تأکید بر این که شفای همه دردهای روحی و فکری در قرآن کریم وجود دارد، گفت: انبیا عاشق و در پی درمان مردم بودند و به امر خداوند هیچ پاداشی هم برای طبابتشان دریافت نمی کردند و می گفتند اجر و پاداش ما با خداوند است.

 

وی افزود: تنها پیامبری که خدا به او امر کرد از امت خود اجر و مزد طلب کند، پیامبر اسلام(ص) بود و آن اجر چیزی جز مودت اهل بیت(ع) او نبود.

 

تجارتی که بالاتراز آن وجود ندارد

این خطیب مشهور دینی اظهار کرد: محبت به معنای وابستگی قلبی و دوست داشتن است اما مودت، محبت همراه با اطاعت و اقتدا است که از طریق شناخت حاصل می شود. به فرموده امام صادق(ع) عشق و محبت، اختیاری یا دستوری نیست بلکه امری قهری است که در پی درک زیبایی حاصل می شود و به تبعیت می انجامد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان تصریح کرد: خداوند از پیامبر(ص) می خواهد که به مردم بگوید اگر اجر رسالت را پرداختند، همه آن به خودشان بازمی گردد؛ تجارتی از این بالاتر سراغ دارید؟ چه کسی به جز قرآن تجارتی اینگونه ارائه می دهد؟ کاش کاش تک تک مسلمانان عمق قرآن را درک می کردند، قرآن همه درهای رحمت و فیوضات را به روی انسان باز می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در خانه اهل بیت(ع) و قرآن کریم تنها دری است که همیشه باز است و هر چه بخواهیم نه نمی گویند؛ نمونه اش هم حرّ ریاحی. فقط کافی است که بخواهیم و اعلام کنیم که تشنه هستیم، خداوند خودش ساقی می شود و با «شراباً طهوراً» در همین دنیا ما را سیراب می کند.

 

طبابت اهل بیت(ع) و قرآن به انسان بیداری کامل می دهند / مبادا با بیماری های روحی از دنیا بروید

وی با بیان این که طبابت اهل بیت(ع) و قرآن به انسان بیداری کامل می دهند، افزود: قرآن کریم می فرماید هر حرفی می زنید باید متکی به علم، هدایت یا نور باشد؛ بقیه حرف ها باطل است؛ از همین رو وقتی یکی از یاران در محضر امام رضا(ع)، همه اصحاب جمل را لعنت کرد. امام به او اعتراض کرده و فرمودند لعنت بکن اما بگو به جز آنان که توبه کردند. سوال کرد مگر جنگ با امیرالمؤمنین علی(ع) توبه دارد؟ امام فرمود آری.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان یادآور شد: وقتی خدمت حضرت رضا(ع) می روید، اکمل ایمان و اخلاق و آبادی دنیا و آخرت را بخواهید؛ از کریمان عالم کم نخواهید، خوششان نمی آید.

 

وی گفت: هر جا و هر که هستید، خودتان را معاینه کنید؛ بین خود و قلب و نیت ها و عقل خود خلوت کنید ببینید بیمار هستید یا نه؟ اگر هستید پی درمان بروید. مبادا با این بیماری ها از دنیا بروید که هر یک در برزخ و قیامت یک گردنه پرپیچ و خم برای ما خواهد بود.

 

این خطیب توانا ادامه داد: گذشتگان ما به حدی روشنفکر بودند که می دانستند بلایی که سرشان می آید ناشی از بیماری فکری و روحی است و پی درمان آن می رفتند.

 

علیه ماهواره  نیروسازی کنید

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به این روایت از امیرالمؤمنین علی(ع) که می فرمایند«از گنهکار ناامید نشوید ممکن است علاج او طول بکشد»، تأکید کرد: آنچه پای منبرها یاد گرفته اید حبس نکنید بلکه با محبت، نرمی، هنرمندی و دلسوزی به گمراهانی که می بینید و می شناسید منتقل کنید؛ تا از دنیا نرفته اید چند نیرو به نیروهای خدا اضافه کنید. ماهواره ها دارند نیروهای خدا را کم می کنند شما علیه آن ها برای خدا نیروسازی کنید./930/پ202/س

ارسال نظرات