۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۹۳۹۲۴
امام جمعه دامغان:

بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف به سود دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ترابی گفت: باید مسیر وقف‌ها را عوض کرده و بروز کنیم زیرا امروز حضور سنت حسنه وقف و واقفان در عرصه‌های مختلف می‌تواند مشکلات و کاستی‌های بسیاری را در جامعه اسلامی حل کند و لبخند رضایت را بر لب مردم و خصوصا محرومان جامعه بنشاند.
امام جمعه دامغان حجت الاسلام سيد محمود ترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن گرامیداشت هفته وقف و تأکید بر جایگاه والای این سنت الهی در مدیریت جامعه اسلامی اظهار داشت: اگر احکام وقف به درستی از سوی دست اندرکاران، واقفان، متولیان و مستأجران موقوفات شناخته و اجرا شود این صدقه جاریه می‌تواند کمک شایانی برای توان اقتصادی جامعه اسلامی باشد.

 

وی با تقبیح تبلیغات سوء برخی افراد راجع به وقف و املاک موقوفه، اضافه کرد: ملک وقف ملکی با برکت است به‌این شرط که شرایط و احکام بهره‌برداری و مدیریت حفظ و استفاده از اصل و منافع آن به درستی رعایت شود و متولی یا استفاده کننده رضای خداوند و نیت واقف را همیشه در نظر داشته باشد.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به وجود 16 هزار هکتار زمین کشاورزی از موقوفات آستان قدس رضوی در استان سمنان که بخش وسیعی از آن در شهرستان دامغان قرار دارد، این مسئله را نشان‌گر عشق و ارادت مردم این خطه به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) دانست و افزود: به لطف خداوند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سنت وقف بار دیگر در کشور احیا شد و اکنون باید از این توانمندی بزرگ به خصوص در استان سمنان جهت رفع محرومیت‌ها و کمک به اقشار نیازمند جامعه استفاده شود.

 

حجت الاسلام ترابی  ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، کتابخانه و مدارس، حوزه‌های علمیه و درمان و ازدواج و اشتغال را حوزه‌هایی برشمرد که امروزه نیازمند جهت‌دهی نیات خیر واقفان به سوی این موارد هستیم.

 

وی با گرامیداشت حلول ماه ربیع الاول و یادآوری داستان هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه به عنوان یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ اسلام، شجاعت و نقش آفرینی حضرت علی(ع) را در فراهم کردن زمینه خروج پیامبر از مکه و فداکاری بزرگ ایشان و به‌خطر انداختن جان خویش در برابر توطئه کفار را حقیقتی انکار ناپذیر و یکی از فضائل بی‌شمار مولای متقیان دانست.

 

دشمن از راه بدحجابی به میدان مبارزه با ارزش‌های ما آمده است

 

امام جمعه دامغان با یادآوری 17 دی‌ماه سالروز اجرای توطئه ننگین کشف حجاب به دست منحوس رژیم خود فروخته پهلوی، خاطر نشان کرد: حجاب سنت و ارزشی تنها متعلق به اسلام و مسلمانان نیست بلکه پیشینه‌ای طولانی در اغلب ادیان الهی پیش از اسلام دارد.

 

وی با بیان این نکته که حجاب حتی پیش از ورود اسلام به ایران در فرهنگ ایرانیان جایگاه ویژه‌ و مهمی داشته است، تصریح کرد: امروز دشمن از راه بدحجابی به میدان مبارزه با ارزش‌های ما آمده است و از این رخنه مقاصد گسترده و پلید خود همچون رواج بی‌بند و باری، سست ایمانی و بی‌ارادگی در بین جوانان و متزلزل کردن بنیان خانواده‌ها را دنبال می‌کند.

 

دشمن از بی‌تفاوتی ما نسبت به امر به معروف استفاده می‌کند

 

نماینده ولی فقیه در دامغان با انتقاد از جدی گرفته نشدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از سوی مردم و مسؤولان گفت: دشمن از بی‌تفاوتی ما نسبت به امر به معروف استفاده می‌کند و هر روز بدعتی نو و ضدارزشی جدید را در قالب مد، بازی، وسیله یا تکنولوژی خاص وارد جامعه و خانواده‌های ما می‌کند.

 

حجت الاسلام ترابی شیعه حقیقی را کسی دانست که زندگی و اعمال و رفتار خود را برپایه دستورات قرآن و احادیث و سیره اهل بیت(ع) شکل دهد ودر پایبندی به اصولی همچون امر به معروف و حجاب سستی به خود راه ندهد و تحت تأثیر شعارهایی همچون آزادی بی قید و شرط با هدف ترویج مقاصد دشمن قرار نگیرد./977/پ202/س

ارسال نظرات