۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۹۳۹۳۵
در نماز جمعه اهواز مطرح شد؛

توبیخ رییس جمهور برای این که 9 دی را به زبان آورد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: اکنون کسانی هستند که یک بزرگداشت لسانی در خصوص حماسه 9 دی از سوی رییس جمهور را نمی پذیرند و همواره به او حمله می کنند که شما به چه حقی یاد چنین روزی را زنده می دارید.
حجت الاسلام والمسلمين حاجتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه های آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه اهواز، با اشاره به فرارسیدن ماه ربیع الاول گفت: اول این ماه که مصادف با هجرت رسول اکرم(ص) است را بهار دین و ایمان خواند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که 13 آذرماه، سالروز صدور نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف مبنی بر دعوت به اسلام است، به توصیه آن رهبر فرزانه به هیأت حامل این نامه اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با درایت و آینده نگری خود به هیأت توصیه کردندکه نامه را با صدایی رسا و محکم قرائت کنند.

وی به 19 دیماه سالروز قیام مردم قم اشاره کرد و بیان داشت: بنا به سخن رهبر معظم انقلاب درس مهم این روز این است که ما قهرمانانه در صحنه باشیم و درست تصمیم بگیریم؛ چنانچه مردم در 19 دی آن چنان تصمیم گرفتند و در برابر هتک حرمت امام ایستادند تا انقلاب اسلامی راه خود را باز کند و مانند برخی افراد ننشستند و شعار تساهل و تسامح را سر دهند.  

رییس حوزه علمیه خوزستان با بیان این که حضور امروز مردم در صحنه به سبب اقتدای آنان به قیام مردم در 19 دی ماه 56 است، ابراز داشت: مردم ما پس از گذشت چند سال سالگرد حماسه 9 دی را محکم  و با معنا و مفهوم خاصی برگزار می کنند؛ چرا که از آن روزها درس گرفتند و خود ابداع کننده آن بودند.

وی افزود: فرق امت حزب الله با برخی انسان های سست عنصر که با یک لبخند دشمن خود را گم می کنند این است که امت حزب الله امام را نه تنها به عنوان یک رهبر سیاسی بلکه به عنوان رهبری الهی، حجت خدا و سایه امام زمان(عج) می دانند و آنها امام و رهبری را تنها رهبری سیاسی می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی تصریح کرد: اکنون کسانی هستند که یک بزرگداشت لسانی در خصوص حماسه 9 دی از سوی رییس جمهور را نمی پذیرند و همواره به او حمله می کنند که شما به چه حقی یاد چنین روزی را زنده می دارید.

وی همچنین به سخن یورگن هابرماس از بزرگترین رؤسای نظام سلطه و بزرگ ترین رؤسای اتاق فکر عملیات فکری سازمان سیا اشاره و خاطرنشان کرد: هابرماس در سال 81 تا 83 در سفری به ایران به منزل محسن کدیور که مهاجرانی به نمایندگی از سیدمحمد خاتمی در آنجا حضور داشت می رود و اظهار داشت که آنها افرادی بریده و مأیوس بودند و می گفتند که ما منتظر فرصت هستیم تا دموکراسی آمریکایی را جایگزین حکومت دینی کنیم.

افرادی در وزارت ارشاد و علوم بکارگیری می شوند که سرسازش با امام و ولایت فقیه ندارند

امام جمعه موقت اهواز به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر «به مسؤولان تذکر می دهم که فراز و نشیب ها سبب انتخاب راه اشتباه نشود» گفت: اکنون کسانی در وزارت ارشاد و وزارت علوم به کارگیری می شوند که نه سرسازش با امام و نه ولایت فقیه را قبول دارند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در سال 1359 وعده گسترش جهانی شدن اسلام را داد، اما در آن زمان کسی این وعده را باور نداشت، گفت: اکنون مشاهده می کنیم که در دیگر کشورها عکس امام و رهبری را در کنار شهدای کشورشان بر بیلبوردهای بزرگ شهر نصب می کنند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان افزود: اکنون کسانی که ادعا می کنند امام خمینی(ره) در سه تاریخ گفتن شعار «مرگ بر آمریکا» را منع کرده اند با مراجعه به آن تاریخ ها در می یابیم که امام در آن تاریخ ها بر عکس ادعای این افراد قاطعانه بر علیه آمریکا سخن «ما آمریکا را زیر پا می گذاریم» را بیان می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته وقف اشاره و با بیان این که احیای حوزه های علمیه در صدر همه موقوفات است، خاطر نشان کرد: این سنت حسنه نبوی را برای آبادانی دنیا و آخرت زنده کنید.

امام جمعه موقت اهواز در پایان از صداوسیمای خوزستان به سبب بازتاب حضور پرشور مردم در اربعین حسینی و حماسه 9 دی قدردانی کرد./9454/پ202/س

ارسال نظرات