۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۹۳۹۳۷
خطیب جمعه قزوین:

پیشنهاد غنی‌سازی 60 درصدی آمریکا را حیرت زده کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه قزوین پیشهاد اخیر مجلس مبنی بر غنی سازی 60 درصد به این معنا است که با فشار و تحریم علیه ایران نمی‌توان این فناوری را متوقف کرد.
هسته اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه قزوین، پیشهاد اخیر مجلس، جهت رسیدن به غنی سازی 60 درصدی را نشانه‌ی پیشرفت علی‌رغم وجود تحریم‌ها خواند و گفت: همت بلند شهدای هسته‌ای کشور امثال شهید شهریاری، باعث شد ایران بتواند در برابر چشمان حیرت زده آمریکا به غنی سازی 20 درصد برسد.

استاد خوزه علمیه قزوین در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر 800هزار بیمار نیازمند درمان با فناوری هسته‌ای هستند و ملت ما خواهان رفع نیازهای پزشکی خود با این فناورری است، غنی سازی 60 درصد به این معنی است که با فشار و تحریم علیه ایران نمی‌توان این فناوری را متوقف کرد.

وی با اشاره به سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف، رهبر نظام کمونیستی شوروی سابق، این اقدام امام را الهام گرفته از نامه‌های پیامبر گرامی اسلام(ص)  به‌سران کشورهای مختلف در صدر اسلام دانست و عنوان داشت: امام خمینی(ره) نه به‌عنوان یک رهبر سیاسی، بلکه در نقش یک رهبر دینی، گورباچف را دعوت به اسلام کرد و او را از فروپاشی کمونیسم باخبر کرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه قزوین افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) هنگامی سلاطین سرزمین‌های مختلف را دعوت به اسلام می‌کرد که خود و طرفدارانش در مدینه تحت شرایط سخت اقتصادی محاصره بودند؛ اما مسلمانان همیشه و در هر زمانی با دست خالی ولی با همت بلند، موفق به فراگیر کردن شعار اسلام در سراسر جهان و تحقق آرمان‌هایشان گشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به سالروز قیام خونین  مردم قم در سال1356 در پاسخ به توهین روزنامه های مخالف به امام خمینی(ره)، یادآور شد: در 19 دی ماه سال56  طلبه‌های قم به نشانه مخالفت به توهینی که روزنامه‌ها نسبت به امام خمینی(ره) روا داشتند؛ دست خالی علیه حکومت و نشریات وابسته به آن‌ها تظاهرات کردند و با حمایت مراجع، توهین به امام راحل را محکوم کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: دفاع از حق که منجر به کشتار بیرحمانه مردم قم شد، برکات بسیاری داشت ونقطه عطفی برای سلسله قیام‌های مردم سراسر کشور گردید.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سالروز هجرت حضرت رسول اکرم(ص) از مکه به مدینه، که مبدا خیرات برای اسلام بود؛ هجرت معنوی را نیز برای رسیدن به قله‌های تقوا ضروری دانست و بیان داشت: بهترین هجرت‌ها، هجرت و دوری ازمنطقه گناه و بدی و نفاق و در کل دوری از آنچه خداوند دوست ندارد، است.

وی افزود: امیر مومنان(ع) در وصیت خود به حسنین(ع)، لازمه تصمیم برای مهاجرت به سوی خداوند را دشمنی با ستمگران و ظالمین و یاری مظلومان و مستضعفان معرفی کرده اند.

این کارشناس دینی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) که فرمودند خاصیت مومن دفاع از حق تا نابودی باطل است، خاطر نشان کرد: ملت ایران در حماسه 9دی نشان داد که شایسته دفاع از حق مستضعفان  و نابودی باطل است؛ و اگر دفاع مردم نبود؛ ایران تا کنون به سرنوشت سوریه مبتلا می‌شد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه قزوین تأکید کرد: همان‌ گونه که امیرمومنان(ع) فرموند، چنانچه امر به معروف و نهی از منکر از جامعه حذف شود، بدترین افراد بر جامعه حاکم شده و دعای افراد جهت اصلاح امور و افراد به اجابت نخواهد رسید.

این کارشناس قرآنی با یادآور شدن سالروز لیلةالمبیت به نقل از پیامبر اکرم(ص)، امیر مومنان(ع) را بزرگ ترین آیت و نشانه خداوند خواند و افزود: امام علی (ع) با خوابیدن در بستر پیامبر(ص) در شب هجرت، در وفاداری و مروت، حق رهبرش را ادا نمود و حامی پیامبر(ص) در هر زمان و مکانی بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان با بیان این‌که با تقوا بودن یعنی وقف خود و مال خود برای دین، گفت: وقف اموال به دست خود افراد در زمان حیاتشان، باعث ماندگاری و همیشگی شدن اموالشان، در دو دنیا می‍شود./955/پ202/س

ارسال نظرات