۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۱۹۳۹۵۳

همایش «أین عمار» برگزار شد

خببرگزاری رسا ـ همایش «أین عمار» با سخنرانی آیت‌الله قرهی و با هدف بزرگداشت حماسه نهم دی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در محله مشیریه تهران برگزار شد.
همايش «أين عمار»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «أین عمار» با سخنرانی آیت‌الله قرهی و با هدف بزرگداشت حماسه نهم دی شامگاه جمعه سیزدهم دی ماه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در محله مشیریه تهران برگزار شد.

در این همایش آیت‌الله روح الله قرهی، مؤسس و متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران فتنه را در قرآن به‌معنای آزمایش دانست و ابراز داشت: به تعبیر پروردگار عالم، فتنه همیشگی است و در همه ازمنه به‌ویژه برای بندگان خدا به‌وجود می‌آید.

آنها که شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سردادند نطفه‌هایشان حرام و خراب بوده است

وی با اشاره به حدیثی که امیرمؤمنان از پیامبراکرم(ص) نقل می‌فرمایند مبنی بر این‌که « از فتنه نترسید زیرا منافقین شما را نابود می‌کنند»، اظهار داشت: از باب روایات و آیات می‌گویم آنها که شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سردادند، نطفه‌هایشان حرام و خراب بوده است.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران بیان داشت: ابتدای انقلاب، گروه‌هایی آمدند، جنگ‌‌های خیابانی به‌وجود آمد و منافقین ترور می‌کردند اما نگفتند فتنه؛ زیرا آن موقع به صراحت اعلام کردند که ما نیستیم و به نظام جمهوری اسلامی هم رأی ندادند اما در فتنه 88 یک عده در مؤمنین نفوذ پیدا می‌کنند و اعلام می‌کنند که ما ما مؤمن به انقلابیم، حتی خود را جزو انقلاب و برخی مواقع از اصول انقلاب می‌دانند، به همین خاطر است که گرفتار می‌شوند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت: موسوی خویینی‌ها، یکی از سران فتنه که اکنون در امنیت به‌سر می‌برد در صحبت‌هایش به صراحت گفت اصلا ولایت مطلقه فقیه را زمان امام خمینی(ره) قبول نداشتیم، اما می‌ترسیدیم و نمی‌توانستیم بگوییم.

آیت‌الله قرهی بیان داشت: شخصی نزد امیرمؤمنان(ع) عرض کرد خدایا از فتنه به تو پناه می‌برم، ایشان فرمودند از مال و فرزندانت که فتنه‌اند پناه می‌بری؟ اینطور بگو خدایا پناه می‌برم به تو از فتنه‌هایی که مرا به گمراهی اندازد.

دلیل آقازاده بازی هوا و هوس است

وی با بیان این‌که علت‌ العلل گرفتاری‌های ما هوا و هوس است و آقازاده بازی به همین دلیل است، اظهار داشت: عده‌ای به‌خاطر آقازادگی‌ها در فتنه افتادند، بزن در دهان بچه‌ات اگر از دین کناره گرفت، برای من و تو دین مهم است.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران با تأکید بر این‌که هرکس ولو لحظه‌ای تصور کند کسی شده است، همان لحظه، لحظه سقوط اوست، گفت: به آیت‌الله بهجت عرض کردم من این جمله را روزها تکرار می‌کنم، تأمل کردند، فرمودند یک بار دیگر بگویید، خیلی عالی است، باید تکرار کنید.

استاد اخلاق ابراز داشت: هرکه هستی هرچه هستی این توصیه را جدی بگیر، «آخرتت را برای دنیای هیچ کس نفروش».

آیت‌الله قرهی تصریح کرد: بنده یقین دارم که این سید عظیم  الشأن، امام‌ المسلمین(حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) نائب امام زمان(عج) است و هرکس دست از ایشان بکشد، دست از امام زمان(عج) کشیده است.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران تأکید کرد: اگر فتنه‌گران از این به بعد فتنه کنند، رأفت اسلامی حد و اندازه دارد، گوششان را بدجوری می‌گیریم.

گفتنی است در این همایش اشعاری درباره فتنه 88 و بصیرت قرائت شد.

شایان ذکر است این همایش به‌همت مجمع فرهنگی حَسنین و با همکاری کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) و مدیریت محله رضویه برگزار شد./956/پ203/ع

ارسال نظرات