۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۳۹۵۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

وقف زمینه ساز توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که وقف موجب توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی در جامعه می شود، گفت: انسانی که مال دارد باید برای ماندگاری آن کارهای خیری چون وقف انجام داده که پیامبر گرامی اسلام در این راستا فرمود سخاوت شجره ای از شاخه طوبی بهشت است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، جمعه شب در همایش بزرگ یاوران وقف که در مصلی قدس شهرستان آمل برگزار شد با بیان این که همه دستورات و برنامه های دین مبین اسلام برنامه های برتر و عالی است، گفت: کسی نمی تواند بگوید در هیچ جای دین ما اشکال وجود دارد و اسلام دین کاملی بوده که یکی از برنامه های ارزنده آن وقف است.

 

وی با اشاره به این که وقف امری زیبا و ارزنده بوده که باید در راستای ترویج آن تلاش شود، بیان داشت: در تاریخ وقف های بسیاری برای ماندگاری این مبنای گرانقدر صورت گرفته است.

 

امام جمعه آمل با بیان این که موقوفه امری ماندگار بوده که با توجه به شرایط خود باقی می ماند، بیان داشت: وقف امری است که انسان را عاقبت به خیر کرده و او را در مسیر نورانی قرار می دهد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی، ادامه داد: خداوند منان سرمایه ای داده که باید در راه درست مصرف شود و اگر این موقوفات در طول تاریخ نبود خیلی از کارها روی زمین مانده و به پیش نمی رفت.

 

وی با بیان این که آن هایی که جان های خود را وقف می کنند امری بسیار عجیب است که خود را در مسیر حضرت حق قرار دادند، بیان داشت: این افراد در رتبه بالاتری قرار داشته که نمونه والای آن امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که وقف موجب توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی در جامعه می شود، گفت: انسانی که مال دارد باید برای ماندگاری آن کارهای خیری چون وقف انجام داده که پیامبر گرامی اسلام در این راستا فرمود سخاوت شجره ای از شاخه طوبی بهشت است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که انسان باید با اعمالی ارزنده شرایط لازم برای حضور در بهشت را فراهم کند، خاطرنشان کرد: افرادی که دیانت والایی دارند به دنبال کارهای وقف و خیر می روند و دلیلش این بوده که از عاقبت کار خود نگران هستند و در پی درمان آن می روند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که اگر کسی درد عاقبت به خیری نداشته باشد مردانگی ندارد، بیان داشت: انسان باید در همین دنیا به فکر سرای آخرت باشد و از راه لازم و براساس مقتضای شرایط خود وارد شود.

 

وی با اشاره به این که باید حقایق دینی را به درستی فهمیده و در این راستا اهتمام والایی داشته باشیم، ادامه داد: خیلی از برنامه های ما بر اساس ریا شده است که باید مراقب بوده و براساس تعالیم والای دینی عمل کنیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که انسانی که تعهد داد باید به درستی وظایف خود را انجام دهد، گفت: کارهای ما باید بر اساس تقرب الی الله بوده و نباید به دنبال تعریف و تمجیدهای دیگران باشیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که مدیران نظام اسلامی باید بر اساس ادب و آداب دینی گام بردارند، اضافه کرد: لیاقت مدیران باید در پناه اسلام و مسلمانان نشان داده شود.

 

امام جمعه آمل در پایان، گفت: مدیران باید در صحنه حضور داشته و دقت ارزنده ای در این راستا وجود داشته باشد و بدانیم که مدیریت ها رهگذر بوده و روزی به پایان می رسد./950/پ202/ب

ارسال نظرات