۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۹۳۹۷۹

چند خبر کوتاه از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

خبرگزاری رسا ـ دیدار مسؤولان کمیته امداد با رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی، انتشار شماره 28 مجله مهیار و شایسته تقدیر شناخته شدن پنج اثر نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بخشی از اخبار دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.
دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در دوره 26 کتاب فصل جمهوری اسلامی؛ پنج اثر نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزیده و شایسته تقدیر شدند

پنج اثر نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در دوره جدید کتاب فصل جمهوری اسلامی برگزیده و شایسته تقدیر شدند.

محمدباقر انصاری با اعلام این خبر گفت: مراسم اهدای جوایز و قدردانی از صاحبان آثار برگزیده و شایسته تقدیر بیست و ششمین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه 8 دی ماه سال جاری از ساعت 15:30 در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد.

وی افزود:از آثار نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کتب "وظیفه گرایی اخلاقی کانت"و"ارزیابی اخبار قضاوت‌های امیرالمؤمنین" در این دوره برگزیده و کتب "تفسیر سیاسی قرآن در ایران معاصر"،"عقل گرایی و نص گرایی ابن حزم آندلسی" و"درآمدی بر سبک زندگی" شایسته تقدیر شدند.

نشریات مرکز فرهنگی هنری بسیاری از نیازهای فکری خانواده‌ها را پاسخگو است

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: خانواده‌ها به دنبال فراهم کردن تغذیه برای نیازهای فکری فرزندان خود هستند که مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با استفاده از نویسندگان و طراحان طلبه، توانسته است اعتماد خانواده‌ها را جلب و بسیاری از نیازهای آنان را پاسخ دهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام علی کمساری در دیدار جمعی از مدیران کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به سوابق دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه مطبوعات و نشریات تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی بزرگ‌ترین سامانه مطبوعات دینی کشور را دارد.

وی افزود: از مجموع 21 مجله ای تولیدی در دفتر تبلیغات اسلامی، برخی از آن‌ها همچون سلام بچه‌ها که در مرکز فرهنگی هنری تهیه می‌شوند، 25 سال سابقه را در کارنامه خویش دارند و به طور قطع این گذر زمان در کسب تجربه، رشد کیفی و موفقیت نشریات مهم است و موجب شده تا مجلات دفتر در میان مطبوعات کشور جایگاه قابل قبولی داشته باشند.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تولید 6مجله در این مرکز ادامه داد: نشریات ما فاقد عیب نیست ولی به دلیل استمرار نیرو سازی، محصولات خوبی عرضه می‌شوند که باید هرروز هم بهتر از قبل باشند.

وی با بیان اینکه در نشریات دفتر تبلیغات اسلامی تلاش می‌شود از مستقیم گویی پرهیز شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در خصوص دفتر تبلیغات اسلامی که این دفتر را نماد روشنفکری حوزه معرفی فرمودند و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها به دنبال فراهم کردن تغذیه برای نیازهای فکری فرزندان خود هستند که مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با استفاده از نویسندگان و طراحان طلبه، توانسته است اعتماد خانواده‌ها را جلب کند.

حجت الاسلام کمساری در خصوص درخواست کمیته امداد امام خمینی(ره)برای انتشار نشریه ای برای مددجویان این کمیته از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تهیه نشریه ای با موضوع مددجویی مستلزم فعالیت کارشناسی شده و استفاده از اطلاعات و مطالبی است که مجموعه کمیته امداد در اختیار دارد اما اگر این زمینه‌ها فراهم شود تهیه چنین نشریه ای دور از دسترس نیست.

همکاری کمیته امداد حضرت خمینی (ره)و مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی

شکرایی مدیر کل مشاوره و آموزش خانواده کمیته امداد در حاشیه دیدار جمعی از مدیران کمیته امداد امام خمینی با رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه 3 نشریه از سوی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) برای خانواده های تحت پوشش این کمیته ارسال می‌شود گفت: نشریات دفتر تبلیغات اسلامی از جمله نشریات غنی کشور بوده و در توزیع نیز بسیار منظم هستند.

وی با اشاره به ضرورت تهیه نشریه ای در حوزه مددجویی گفت: به دلیل آنکه بسیاری از خانواده های مخاطب کمیته امداد از اقشار آسیب دیده رویا در معرض آسیب هستند تلاش داریم تا با استفاده از توانمندی‌های مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی نشریه ای را در این خصوص منتشر کنیم که اگر این همکاری حاصل شود اولین شماره آن را در فصل بهار منتشر خواهیم کرد.

نشریات دفتر تبلیغات اسلامی از نشریات تأثیرگذار کشور هستند

طباطبایی، مشاور معاون فرهنگی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) هم در این دیدار تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی جایگاه مبارکی است و نشریات این دفتر از جمله نشریات مهم تأثیرگذار کشور هستند.

وی افزود: پیام زن از جمله نشریاتی است که برای بسیاری از خانواده های مددجوی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) ارسال می‌شود و این نشریه از جمله نشریات فاخر است اما تلاش داریم تا به منظور ارتقای سطح مطالعه در خانواده های مددجو که از آن رنج می‌بریم نشریه ای را با استفاده از تجربیات و توانمندی‌های مرکز فرهنگی هنری در حوزه مطبوعات و نشریات منتشر کنیم.

طباطبایی ادامه داد: بسیاری از ایتام در تقدیر و تشکر از حامی خود ضعیف هستند و احساس کهتری نسبت به جامعه دارند که این روحیه باید ترمیم شود و نشریه در این خصوص و همچنین سایر آسیب شناسی های صورت گرفته می‌تواند مفید و موثر باشد.

نباید از نشریه انتظار پاسخگویی به همه نیازهای جامعه هدف را داشت

در ادامه این نشست، حجت الاسلام حسن زاده مدیر نشریات مرکز فرهنگی هنری گفت: هیچ نشریه ای پاسخگوی تمام نیازهای جامعه هدف نیست بنابراین برای تهیه هر نشریه، اینکه چند درصد از نیازهای جامعه هدف را پاسخ می‌دهد باید دیده شود.

وی افزود: از هر نشریه به اندازه سؤالاتی که داریم باید انتظار داشته باشیم و نباید توقع داشت که یک نشریه پاسخگوی کل نیازهای جامعه هدفمان باشد و در خصوص نشریه ای که برای مددجویان می‌خواهد تهیه شود باید به این نکات توجه کرد.

گفتنی است در ابتدای این نشست نیز، مرتضی عمرانی مدیر محصولات فرهنگی هنری گزارشی را از تعاملات این مرکز و کمیته امداد امام خمینی(ره) ارائه کرد.

با پرونده ویژه فساد سازمانی؛ شماره 28 مهیار منتشر شد

بیست و هشتمین شماره مهیار، ماهنامه فرهنگی جوانان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

این شماره ماهنامه مه یار دارای پرونده ویژه ای در خصوص فساد سازمانی است و گفت‌وگو با تقی آزاد ارم کی، محمد اسدی و غلامرضامعمارزاده در همین خصوص در مهیار شماره جدید به چشم می‌خورد.

همچنین در مطالبی تحت عناوین" فساد اداری چیست؟"، "فرهنگ صحیح سازمانی، پیش نیاز سلامت اداری" و زمینه های شکل گیری فساد اداری کارشناسان به بحث و بررسی پیرامون فساد سازمانی پرداخته‌اند.

در بخش معرفی کتاب این شماره نیز، کتاب فساد اداری(عوامل موثر و روش‌های مبارزه) نوشته نادر حبیبی و کتاب زنده باد فساد! که به بررسی جامعه شناسی سیاسی فساد در دولت‌های جهان سوم می‌پردازد و نوشته علی ربیعی است به مخاطبان معرفی شده‌اند.

گفتنی است شماره 28 ماهنامه مهیار ماهنامه فرهنگی جوانان به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مدیر مسوولی علی کمساری، سردبیری عبدالله حسن زاده، در84 صفحه منتشر شده است./919/د101/ن

ارسال نظرات