۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۹۴۰۰۱

انتقاد از جلسات در حاشیه برای انتصاب‌های دولتی

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به تغییر ترکیب مسؤولان از سوی دولت، از تشکیل برخی جلسات حاشیه ای برای انتصاب افراد در پست‌های اجرایی انتقاد کرد و افزود: مسؤولان اجرایی باید از طریق قانونی انتخاب و منصوب شوند و در این راستا نباید تصمیم‌گیران را زیر فشار قرار داد.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای حوزه های علمیه استان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: لیاقت و شایستگی افراد معیار انتخاب و انتصاب در مسؤولیت ها است بنابراین انتصاباتی که بر مبنای روابط برقرار شوند هیچ گونه منافعی در رشد و پیشرفت شهرها و کشور نخواهند داشت.
 
وی با اشاره به تغییر برخی مسؤولان و مدیران از سوی دولت گفت: برخی افراد در چنین شرایطی به منظور ابقا در مسؤولیت به روابط واسطه ای متوسل می شود که این امر با عزت نفس یک مقام و مسؤول سازگار نیست.
 
حجت الاسلام شکوری مقام های این دنیا را فانی خواند و گفت: طبق سخنان امیرمؤمنان‌(ع) «در مسیر دستیابی به عزت دنیا و افتخارات آن با یکدیگر رقابت نکنید، چرا که عزت‌های دنیوی همگی فانی و نابود شدنی هستند.»
 
عضو شورای حوزه های علمیه آذربایجان غربی با استناد به فرمایشات دیگر حضرت علی(ع) که می فرمایند:«اَلْعَزیزُ بِغِیْرِ اللهِ ذَلیلٌ،  عزت در برابر غیر خدا هیچ ارزشی ندارد» ، بر عدم وابستگی به مقام و رتبه های این دنیا تأکید کرد.
 
حجت الاسلام شکوری، در ادامه از تشکیل برخی جلسات حاشیه ای برای انتخاب افراد برای انتصاب پست‌های اجرایی انتقاد کرد و افزود: مسؤولان اجرایی باید از طریق قانونی انتخاب و منصوب شوند و در این راستا نباید تصمیم‌گیران را زیر فشار قرار داد.
 
امام جمعه خوی اذعان کرد: انتصاب‌هایی که با واسطه و یا زیر فشار قرار دادن دولت انجام گیرد نه تنها سبب بروز مشکلاتی در اداره شهرها می شود، بلکه به لحاظ شرعی و قانونی نیز دارای اشکال است.
 

حجت الاسلام شکوری در پایان تأکید کرد: باید همه کارگزاران نظام به ویژه مسؤولان، خود را سرباز ولی امر مسلمین دانسته و در هر جا که لازم شد آماده خدمت به اسلام و نظام باشند./936/پ202/س

ارسال نظرات