۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۹۴۰۰۸
استاد حوزه علمیه قم:

تعلق خاطر به پست و مقام عامل دوری از بندگی حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که پست و مقام باید وسیله ای برای تقرب الی الله باشد، بیان داشت: برخی تا پست و مقام و زیبایی های آن را می بینند که همه در برابرش کرنش دارند جذب می شوند.
استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، بعد از ظهر امروز در جلسه پایانی سلسله نشست های دنیا از منظر آیات و روایات که در آمل برگزار شد، با بیان این که انسانی که چشم نافذ داشته باشد پشت سر خود که ابدیت است را می بیند، گفت: خداوند منان هشدار می دهد که دنیا مثل زینت است که زیبایی های آن انسان را جذب می کند و مشتاق جمال دنیا می شود که باید مراقب باشیم.

 

وی با اشاره به این که پست و مقام باید وسیله ای برای تقرب الی الله باشد، بیان داشت: برخی تا پست و مقام و زیبایی های آن را می بینند که همه در برابرش کرنش دارند جذب می شوند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: هر چیزی که در کام انسان شیرین می شود تعلق خاطر به وجود می آورد که باید مواظب باشیم تا این شیرینی ها ما را از هدف نهایی خود باز ندارد.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با تاکید بر این که انسان نباید فریب ظاهر دنیا را خورده و باید تلاش کند تا به باطن دنیا توجه داشته باشد، گفت: انسان کامل آخرت را دیده و زرق و برق دنیایی برای او در رسیدن به اهداف خود معنایی ندارد.

 

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که دنیا اهمیتی نداشته و آدمی باید بداند برای چه وارد این سرای هستی شده است، ادامه داد: خداوند منان می خواهد ما را امتحان که چگونه در دنیا عمل می کنیم و آدمی باید در تلاش باشد تا از دنیا به عنوان فرصتی برای تعالی و تکامل خود بهره گیرد.

 

وی با اشاره به این که همین لحظه که انسان متوجه می شود باید از  دنیا برود تمام این هستی و زیبایی هایش برای او رنگ می بازد، گفت: دنیا هر لحظه آن امتحانی ارزنده است که باید تلاش کنیم تا بهترین استفاده را از آن داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید از ظرفیت های موجود استفاده کرده و خود را به مراتب والا برساند، بیان داشت: انسان باید این حس در او نهادینه شود که به طور دائم در امتحان بوده و باید تلاش کند تا ره توشه ارزنده ای را برای سرای آخرت خود فراهم و مهیا کند.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با اشاره به این که انسان می تواند همچون زن فرعون مورد امتحان قرار گرفته و به عنوان برترین افراد عالم شود، گفت: انسان باید از امور تعلق انگیز دنیایی رها شده و خود را برای تقرب الی الله و حرکت در سیره نورانی ائمه معصومین(ع) آماده کند.

 

وی در پایان با بیان این که تقوا یکی از بهترین توشه برای انسان است، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا با تقوایی شایسته در مسیر تعالیم والای دینی گام بردایم تا فکر کردن به دنیا ما را از ابد باز ندارد./950/پ203/س

ارسال نظرات