۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۹۴۰۳۹

ضربه ای که اسرائیل از سفیرش خورد

خبرگزاری رسا ـ اسرائیل در تمام این سال ها در تلاش بوده است که شواهد پرونده های مذکور را نابود کند تا بلکه دادگاه های آرژانتین نتوانند به اصل واقعه پی ببرند.
بمبگذاري آميا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: یک مقام سابق اسرائیلی گفته است که اکثر افراد مرتبط با بمب گذاری در مراکز یهودیان آرژانتین به قتل رسیده‌اند.


اسحاق آویران، سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در آرژانتین، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری یهودیان آرژانتین - ای‌‌جی‌ان - گفته است: اسرائیل توانسته اکثر کسانی را که پشت حملات خونین به سفارت اسرائیل و یک مرکز فرهنگی یهودیان در آرژانتین بودند به قتل برساند.


قابل ذکر است در مارس سال ١٩٩٢، یک خودرو بمب‌گذاری شده در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، منفجر شد که بیست نفر را کشت و بیش از دویست نفر دیگر را زخمی کرد.


در انفجار مهیب‌تری در ژوئیه سال ١٩٩٤، ساختمان سازمان فرهنگی موسوم به "انجمن متقابل اسرائیل و آرژانتین" (آمیا) در بوئنوس آیرس هدف بمب‌گذاری قرار گرفت که هشتاد و پنج کشته و سیصد زخمی برجای گذاشت.


آویران، که بین سال‌های١٩٩٣ تا ٢٠٠٠ میلادی سفیر این رژیم در آرژانتین بود، در مصاحبه اخیر خود با اشاره به این حملات گفته است: افراد مسئول این اقدامات، دیگر در این جهان نیستند، و ما ترتیب شان را دادیم. وی از افراد خاصی در این مورد نام نبرده و مشخص نکرده است که ملیت آنها چه بوده و به چه صورت کشته شده‌اند. وی در عین حال گفته است: هنوز هم لازم است آرژانتین دقیقا جواب دهد که در ارتباط با این حملات، چه روی داده است.


تحلیلگران بر این باورند که گفته های آقای آویران بدان اشاره دارد که اسرائیل در تمام این سال ها در تلاش بوده است که شواهد پرونده های مذکور را نابود کند تا بلکه دادگاه های آرژانتین نتوانند به اصل واقعه پی ببرند.


قابل ذکر است رژیم صهیونیستی و آمریکا پیوسته مقامات ایران را در سازماندهی این حملات متهم کرده اند. بر اساس گفته های سفیر وقت این رژیم در آرژانتین، تمام مسئولین این حادثه توسط عوامل رژیم صهیونیستی به قتل رسیده اند و این در حالی است که هیچ کدام از افراد به قتل رسیده از مقامات نامبرده شده ایران نبوده اند.


کارشناسان معتقدند بنابر این شواهد می توان دریافت که اگر مسئولین ایران در این اتفاقات دست داشته اند پس باید بنابر اظهارات سفیر اسرائیل، آن ها نیز در بین لیست ترورشدگان رژیم صهیونیستی می بودند./1421/1409/ح

 

ارسال نظرات