۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۱۹۴۰۵۲
شب گذشته؛

همایش ائمه جماعات استان قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ائمه جماعات استان قم با حضور نماینده مرم قم در مجلس شورای اسلامی در آستان مقدس جعفر شهید(ع) برگزار شد.
 همايش ائمه جماعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ائمه جماعات استان قم شنبه شب با حضور مهندس امیر آبادی نماینده مرم قم در مجلس شورای اسلامی در آستان مقدس امامزاده جعفر شهید(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، همایش ائمه جماعات استان قم به مناسبت هفته و قف و دهه بصیرت برگزار شد که افزون بر ائمه جماعات قم، اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند.

دراین همایش یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت ائمه اطهار(ع) پرداخت.

امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سخنران ویژه همایش ائمه جماعات استان قم بود.

وی در سخنانی وقف را یکی از مهمترین موضوعات در اقتصاد اسلامی دانست و گفت: با وقف می‌توانیم بسیاری از مشکلات مسلمانان را حل کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه هدف فتنه گران را نابود کردن اصل نظام دانست و گفت: تلخ کردن کام ملت جرم بزرگ فتنه گران بود.

امیر آبادی با بیان این‌که ایرادهایی در تفاهم نامه ژنو وجود دارد، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند من در جزئیات مذاکرات دخالت نمی‌کنم ولی ما نمایندگان مجلس این وظیفه را داریم و نگران 6 ماه تعیین شده هستیم.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام فاطمیان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم در سخنانی با اشاره به اهمیت وقف در اسلام،‌ ابراز کرد: نزدیک کردن اقدامات خیر به وقف نقش تأثیرگذاری در فرهنگ سازی وقف دارد.

وی با بیان این‌که با وقف می‌توان نیازهای جامعه را برطرف کرد، گفت: امروز بسیاری از جوانان به خاطر فقر تشکیل خانواده نمی‌دهد و با توجه به سنت حسنه وقف می‌توان این مشکل را حل کرد.

حجت‌الاسلام فاطمیان ثواب بالای وقف را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: واقفان با وقف اموال خود حتی پس از مرگ نیز از ثواب آن وقف بهره مند می‌شوند./927/پ202/ی

ارسال نظرات