۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۹۴۱۴۷
استاندار قم بیان کرد؛

ماجرای ساخت مسجد اهل بیت در ورودی شهر قم

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم با بیان این‌که کارهای خیر هرچند کوچک باشند از ثواب بالایی برخوردار هستند به ماجرای ساخت مسجد اهل بیت(ع) در ورودی شهر قم اشاره کرد.
استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش استاندار قم یکشنبه شب در همایش همه واقف باشیم که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد،‌ بر ضرورت توجه به مسأله وقف تأکید کرد و از همه کسانی که در این عرصه از گذشته تا کنون تلاش کرده‌اند، تشکر کرد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، ابراز کرد: شخصی به امام صادق(ع) عرض کرد که عازم عمره رجبیه هستم و امام در جواب آن فرد فرمود اگر زمین پوشیده از طلا باشد و آنرا در راه خدا انفاق کنی ثوابش به عمره رجبیه نمی‌رسد.

استاندار قم ادامه داد:‌ امام صادق(ع) فرمودند اگر کاری را برای رضای خدا انجام و یا با کاری گره از مشکلات مردم باز شود ثوابش از عمره رجبیه نیز بالاتر است.

حجت‌الاسلام صالحی منش با بیان این‌که انسان باید در زندگی به دنبال کار خیر باشد، اظهار کرد: گاهی کارهای خیر کوچک از ثواب بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: برخی از کارهای خیر همچون وقف ماندگار هستند و برای فاعل آن کار اجر و پاداش همیشگی دارد.

استاندار قم با اشاره به روایات بر ضرورت انجام کارهای خیر و خداپسندانه تأکید کرد و گفت: در روایات کمک به ایتام، ساخت مسجد و گره گشایی از مسلمانان توصیه شده است.

وی در ادامه با اشاره به ماجرای ساخت مسجد اهل بیت(ع) در ورودی شهر قم، خاطرنشان کرد: در گذشته خانمی در کویت 10 هزار دلار به بنده داد و گفت با این پول مسجدی در قم بسازید اما این پول برای ساخت مسجد بسیار اندک بود تا این‌که در دیداری با حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی این موضوع را با وی در میان گذاشتم، آقای قرائتی گفت وزیر نفت پولی را در اختیار من قرار داده تا در ساخت مساجد بین را‌هی صرف شود و با این پول مسجد اهل بیت(ع) در ورودی قم ساخته شد.

حجت‌الاسلام صالحی منش در پایان گفت: از خداوند می‌خواهیم همه کسانی که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ وقف و اقدامات خیرخواهانه تلاش می‌کنند از لطف و عنایت الهی برخوردار باشند./927/پ202/ج

ارسال نظرات