۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۹۴۱۴۸
مدیر کل اوقاف قم:

قم به برکت حضور امامزادگان پایتخت جهان تشیع است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم گفت: وجود حرم حضرت معصومه(س) و امامزادگان عظیم‌الشأن در قم سبب شده که این شهر ام القراء و پایتخت جهان تشیع باشد.
حجت‌الاسلام شوزب شيري، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم یکشنبه شب در همایش همه واقف باشیم که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد،‌ از همه کسانی که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ وقف در استان قم تلاش کرده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان این‌که قم ام القرای جهان تشیع است،‌ ابراز کرد: قم نخستین شهری است که دیوان وقفی داشت و سفرای ائمه اطهار(ع) متولی موقوفات قم بودند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم ادامه داد: موسی مبرقع(ع) که از طرف امام محمدتقی(ع) به قم آمد از متولیان موقوفات قم بود و مزار ایشان نیز امروز در قم مأمنی برای عاشقان است.

حجت‌الاسلام شیری افزود: علی بن بابویه نخستین کسی است که در بغداد مکتب حقه جعفری(ع) را تأسیس و برای امام حسین(ع) مجلس عزاداری بر پا کرد.

وی با اشاره به امامزادگان مدفون در شهر مقدس قم، افزود: اشخاص مبارکی در این سرزمین خفته‌اند و انسان زمانی که غبار غربت ایشان را می‌زداید پی به عظمت آنها می‌برد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم در ادامه انتصاب حجت‌الاسلام صالحی منش به استانداری پایتخت ام القرای جهان تشیع را تبریک گفت و برای وی در این پست آرزوی موفقیت کرد.

حجت‌الاسلام شیری تأکید کرد: وجود حرم حضرت معصومه(س) و امامزادگان عظیم‌الشأن در قم سبب شده که این شهر ام القراء و پایتخت جهان تشیع باشد.

وی با بیان این‌که در قم 450 نفر از آل پیامبر(ص) مدفون هستند، افزود: 14 هزار موقوفه در قم وجود دارد که این افتخار بزرگی برای شهر قم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم بر ضرورت توجه به فرهنگ وقف تأکید کرد و گفت:‌ امیدواریم بتوانیم درخت پر ثمر وقف را که یادگاری از گذشتگان است حفظ و تقویت کنیم./927/پ202/ن

ارسال نظرات