۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۹۴۱۴۹
در همایش همه واقف باشیم؛

واقفان و وقف یاوران استان قم تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ واقفان، وقف یاروان و مسؤولان فرهنگی بقاع متبرکه استان قم در همایش همه واقف باشیم تجلیل شدند.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش همه واقف باشیم یکشنبه شب در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد و از واقفان، وقف یاروان و مسؤولان فرهنگی بقاع متبرکه استان قم تجلیل به عمل آمد.

بر اساس این گزارش در این همایش، حجت‌الاسلام صالحی منش استاندار قم، حجت‌الاسلام شیری مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم، جمعی از مسؤولان استان، و واقفان و خیران استان قم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام شیری در ابتدای این همایش به ایراد سخن پرداخت و گفت: در اسلام توصیه فراوانی به وقف شده و پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) به این سنت حسنه توجه ویژه‌ای داشتند.

وی با بیان این‌که 14 هزار موقوفه در قم وجود دارد، افزود: 450 امامزاده در شهر مقدس قم مدفون هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم بیان داشت: امیدواریم بتوانیم درخت پر ثمر وقف را که یادگاری از گذشتگان است حفظ و تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام صالحی منش در ادامه این همایش، طی سخنانی، ابراز کرد:‌ در اسلام توصیه فروانی به کار خیر شده است و انسان به هر اندازه که در توان دارد باید کار خیر انجام دهد.

استاندار قم بیان کرد: یکی از کارهای خیر وقف است و اجر و پاداش آن برای انسان ماندگار و همیشگی است.

در ادامه این همایش از حجج اسلام روحانی نیا، هاشمی و ناظمی مدیران سابق اداره اوقاف و امور خیریه استان قم با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از حافظان برتر استان قم، واقفان شاخص، وقف یاوران برتر، شهردار قم، خادمان بقاع متبرکه و مسؤولان برتر فرهنگی امامزادگان از دیگر برنامه‌های همایش همه واقف باشیم بود./927/پ203/ع

ارسال نظرات