۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۹۴۱۷۰
مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قم:

رسانه‌ها نقش تأثیر گذاری در نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارند

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نقش رسانه‌ها را در نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی سنگین ارزیابی کرد و گفت: وظیفه اصحاب رسانه است که به عنوان تفنگداران خط مقدم عرصه جنگ نرم رسالت خود را انجام دهند.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ سید جواد حسینی مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: رهبر معظم فرمودند پیکر مطهر شهدا هر کجا آرام گیرند بهجت انگیز است و صفا و معنویت را حاکم می‌کنند.

وی با اشاره به تشییع چهار شهید گمنام قم در 20 دی ماه، ابراز کرد: با وجود این شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی شمار شهیدان گمنام استان قم به 35 شهید می‌رسد.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان این‌که نسل چهارم ما اطلاعات کافی از مفاهیم ارزشی دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی ندارند، اظهار کرد: ارزش‌های دفاع مقدس انفکاک ناپذیر از ارزش‌های انقلاب و اسلام است و هر دوی این ارزش‌ها متأثر از نهضت عاشورا هستند.

حسینی با اشاره به حضور شهدای گمنام در شهرهای مختلف کشور، خاطرنشان کرد: هر شهیدی که در شهری آرام می‌گیرد دل‌های زنگار گرفته  را پاک کرده و معنویت را در فضای شهر پراکنده می‌کند.

وی حضور شهدای گمنام را تلنگری برای مردم دانست و افزود: ما باید بدانیم که مدیون چه کسانی هستیم و عزت و سربلندی ما مرهون جانفشانی و ایثار و مقاومت شهیدان دفاع مقدس است.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: امروز اگر عزت و عظمت نظام اسلامی در جهان می‌درخشد به خاطر، ایثار، از خودگذشتگی و جانفشانی‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی به رهبری امام راحل و علما است.

حسینی با بیان این‌که چهار شهیدی که در قم تشییع و به خاک سپرده خواهند شد، از شهدای نوجوان و جوان هستند، گفت: هر چهار شهید از لشکر علی بن ابیطالب(ع) قم اعزام شده و قمی بودن آنها قطعی است.

وی ادامه داد: دو شهیدی که در شهرک مهدیه آرام خواهند گرفت یکی شانزده ساله و دیگری بیست ساله است که در عملیات خیبر و در تاریخ سوم اسفند سال 62 به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: دو شهید دیگر پس از تشییع مردم قم در شهرستان دستجرد آرام خواهند گرفت که یکی بیست و دو ساله و دیگری بیست و پنج ساله هستند و در عملیات‌های خیبر و والفجر 8 به شهادت رسیدند.

حسینی با بیان این که برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم برای تشییع و به خاک سپاری چهار شهید گمنام صورت گرفته است، ابراز کرد: این شهدا صبح جمعه ساعت 10:30 از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم کریمه اهل بیت تشییع خواهند شد.

وی از مردم بصیر، همیشه در صحنه و شهادت پرور قم دعوت به عمل آورد که در این مراسم با شکوه شرکت کرده و دین خود را به شهدا و انقلاب اسلامی ادا کنند.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نقش رسانه‌ها را در نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی مورد توجه قرار داد و گفت: ‌امروز با توجه به جنگ نرم دشمنان، ارزش‌های انقلاب با زبان رسانه محقق می‌شود و وظیفه اصحاب رسانه است که به عنوان تفنگداران خط مقدم عرصه جنگ نرم برای انتقال و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس رسالت خود را به خوبی انجام دهند./927/پ202/ن  

ارسال نظرات