۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۹۴۱۹۵

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امورخیریه

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره 114 شهید قرآنی کشور 25 دی‌ماه با مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، براساس گزارش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، مصطفی دباغ پور قاری برجسته قرآن روز گذشته به این مسابقات اعزام شد.

قاری برجسته ایرانی به مسابقات بین المللی قرآن سودان اعزام شد

بر پایه این گزارش، مسابفات بین المللی قرآن کریم سودان از 15 تا 27 دی‌ماه در پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

مرحله کشوری آزمون رشته مفاهیم قرآن 20 دی ماه برگزار می‌شود

آزمون کتبی مرحله کشوری رشته تخصصی مفاهیم سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمعه بیستم دی‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

«ولی یاراحمدی» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این خبر افزود: این آزمون راس ساعت 14 روز جمعه بیستم دی ماه در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که پذیرش متسابقان از ساعت 8 صبح آغاز خواهد شد، گفت: برگزیدگان مرحله استانی رشته تخصصی مفاهیم سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، که با کسب حد نصاب و امتیاز لازم به این مرحله راه یافته‌اند، پس از موفقیت به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

ولی یاراحمدی ادامه داد: پیش از برگزاری آزمون کتبی مرحله کشوری رشته تخصصی مفاهیم قرآن در روز جمعه بیستم دی‌ماه، کلاس آشنایی با مبانی مفاهیم قرآن کریم، تشکیل خواهدشد.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: بیش از 200 تن از راه یافتگان به مرحله استانی، در آزمون کتبی رشته تخصصی مفاهیم قرآنی شرکت خواهند کرد.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور: وقف کمک بزرگی برای کاستن از مشکلات جامعه است

مشاور رسانه‌ای رییس جمهور، گسترش موقوفات و مصرف صحیح عواید آن‌ها را کمک بزرگی از سوی واقفان خیر برای کاستن از مشکلات جامعه و حفظ بیت المال دانست.

محمد مهدی صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور کشورمان با بیان این مطلب که یکی از مهمترین تمهیدات دین مبین اسلام در راستای دور اندیشی مسأله وقف است، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) بسیار به وقف تاکید شده است .

وی با بیان این مطلب که تاریخ اسلام آکنده از موقوفات و صدقات جاریه است تصریح کرد: وقف، تعاون و حس نوع دوستی انسان را در جامعه به منصه ظهور می‌رساند.

مشاور رسانه‌ای رییس جمهور ادامه داد: از طریق وقف، نیازهای عمومی جامعه برآورده شده و بسیاری از معضلات که در زمینه‌های مختلف گریبانگیر مردم شده است برطرف می‌شود.

وی افزود: مشارکت عمومی از طریق وقف، معضلات را از سر راه جوامع اسلامی برداشته و مسیری برای توسعه آن‌ها فراهم می‌کند.

مشاور رسانه‌ای رییس جمهور گفت: معنای وقف، آرام گرفتن است و در فقه نیز از وقف به عنوان سنت حسنه و به معنای نگه داشتن و حبس کردن عین مال و مصرف کردن منافع آن یاد شده است.

صادق اضافه کرد: وقف عقدی است که ثمره آن حبس اصل و تسبیل منافع آن است و به عبارتی وقف کردن مال در جهتی است که واقف تعیین کرده است.

وی بیان داشت: وقف کارکردهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله تعلیم و تربیت، فراهم کردن امکان تحصیل برای جویندگان علم و دانش و خادمان سلامت و بهداشت جسم و جان در جامعه دارد.

وی با اشاره به این‌که، کمک به آبیاری اراضی کشاورزی، کمک به در راه ماندگان، معالجه درماندگان و کمک به مستمندان، منجر به باز توزیع خداپسندانه ثروت می‌شود متذکر شد: وقف از تمرکز و جمع شدن ثروت در یک جا جلوگیری کرده و زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی در جامعه می‌شود.

به گفته مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور، وقف کردن، نوعی فعالیت خیر خواهانه اجتماعی است که توسط نیکوکارانی که دارای طینت پاکی هستند، صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: وقف، به اخلاقی و انسانی شدن جامعه کمک شایانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وقف یکی از اقداماتی است که در همه ادیان الهی به انجام آن توصیه و در دین مبین اسلام نیز برای کمک به امور جامعه و تحقق عدالت، نسبت به آن توجه ویژه‌ای شده است.

وی گفت: با گسترش موقوفات و مصرف صحیح منافع آن، ضمن کمک شایان توجه به جامعه، موجب کاهش مشکلات بیت المال هم می‌شود.

صادق در پایان تاکید کرد: وقف کمک و خدمت دهی مردم به یکدیگر است، لذا با توجه به کارکردهای مثبت وقف در جامعه و نقشی که در تحقق عدالت اجتماعی و کاستن فقر در جامعه ایفا می‌کند، در اکثر جوامع به عنوان امری قابل ستایش مورد توجه قرار گرفته است.

نخستین یادواره 114 شهید قرآنی کشور 25 دی‌ماه برگزار می‌شود

نخستین یادواره 114 شهید قرآنی کشور 25 دی‌ماه با مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

«ولی یاراحمدی» رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این مطلب افزود: علاوه بر سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان صدا و سیما، شورای عالی قرآن، شبکه قرآن، رادیو قرآن، اتحادیه موسسات قرآنی، بسیج شهرداری تهران، خبرگزاری قرآن(ایکنا)، جمعیت قرآنی، دارالقرآن کریم، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه محمد رسول الله(ص) و چندین وزارتخانه، سازمان و نهاد دولتی در این یادواره حضور فعال خواهند داشت.

وی با بیان این‌که پیش از برگزاری این یادواره برنامه دیدار با خانواده های 14 تن از شهیدان قرآنی کشور پیش بینی شده است، افزود: تاکنون برنامه دیدار با خانواده‌های شهیدان «حسن و حسین ابراهیم»، «علی اوسط»، «علی کلهری» و «حبیب ا... کلهر» از شهدای قرآنی کشور با حضور قاریان برجسته و پیشکسوت کشور، نمایندگانی از سازمان اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بسیج مستضعفین برگزار شده است.

یاراحمدی ادامه داد: در همین راستا دیدار با خانواده‌های شهیدان «عنایت الله نصیر» و «محمدرضا اوسطی» نیز فردا انجام خواهد شد./966/د102/ی

ارسال نظرات