۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۹۴۲۲۱

داغ ترین اخبار از سوریه

خبرگزاری رسا ـ در پی حملات سنگین دیگر گروه های شورشی، نیروهای داعش از مناطق استراتژیک شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه خارج شده اند.
گروه تروريستي جبهه النصره

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی از خروج گروه وابسته به القاعده از شمال سوریه خبر داد.


فعالان مخالف دولت سوریه می گویند یکی از گروه های وابسته به القاعده، در پی حملات سنگین دیگر گروه های شورشی، نیروهایش را از مناطق استراتژیک شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه خارج کرده است.


جنگ میان گروه امارت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، از گروه های تروریستی وابسته به القاعده با دیگر گروه های شورشی سوریه، از جمله جبهه النصره از چند روز پیش درگرفته است. تنش ها بر سر حوزه فعالیت و قلمرو نفوذ گروه های نامبرده در مرز طولانی سوریه با ترکیه سبب این درگیری های خونین بوده است.

این منطقه در تأمین آذوقه و مهمات برای شورشیانی که با دولت بشار اسد می جنگند اهمیت کلیدی دارد. واحدهای ارتش آزاد سوریه که از جانب کشورهای غربی حمایت می شوند هم در نبرد علیه داعش شرکت داشتند.

گروه های شورشی جبهه النصره و احرار الشام کنترل مواضع امارت اسلامی عراق و شام، در شهر های الدانا و اطما را در دست گرفتند. خبرها حاکی از آن است که شورشیان داعش که شکست سختی از دیگر شورشیان خورده اند، تمام نیروها و تجهیزات خود را سمت شهر حلب انتقال داده اند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات