۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۹۴۲۵۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ خبر افتتاحیه جشنواره عمار در اهواز، برگزاری مسابقه کتابخوانی «سه روایت از یک مرد» در خوزستان، برگزاری نشست تخصصی مهدویت در مدرسه علمیه الزهرا اهواز از مهم‎ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان است.
عناوين چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار در اهواز با حضور مردم، خانواده های شهدا و اصحاب رسانه در حسینیه سردار شهید موسی اسکندری برگزار شد.

در این مراسم، عبدالرضا رستمی فر، دبیر جشنواره عمار در استان خوزستان، وجود این جشنواره را پر کردن یک کاستی در بین بچه های انقلابی و ارزشی دانست و گفت: این جشنواره دارای سه ظرفیت برجسته است که یکی از مهم ترین آن ها بهره مندی از تجربیات هنرمندانی است که در هشت سال جنگ تحمیلی فعالیت کردند

وی در ادامه گفت: جوانان هنرمندی که آثار فاخری تولید کرده و به دنبال دیده شدند هستند این جشنواره بهترین مکان برای حضور آن ها است.

گفتنی است، در پایان این مراسم، از خانواده رزمنده جاویدالاثر تقیانی تقدیر شد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی «سه روایت از یک مرد» در خوزستان

مسابقه کتابخوانی «سه روایت از یک مرد» در خوزستان، در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهید سیدحسین علم‌الهدی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدام به برگزاری مسابقه اینترنتی از کتاب «سه روایت از یک مرد» اثر محمدرضا بایرامی می‌کند.

این مسابقه به‌مناسبت 16 دی سالروز شهادت سردار شهید علم‌الهدی و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس مسابقه کتابخوانی اینترنتی «سه روایت از یک مرد» برگزار می‌شود.

این مسابقه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان و از طریق شبکه اجتماعی کتابخوانان حرفه ای ایران به نشانیwww.booki.ir  از تاریخ 9 تا 30 دی ماه برگزر و به قید قرعه به 20 نفر از برگزیدگان جوایزی ارزنده اهداء می شود.

انتشار فراخوان جشنواره ملی «حکمت مطهر» در دانشگاه شهید چمران

فراخوان جشنواره ملی «حکمت مطهر» در دانشگاه شهید چمران منتشر شد و اساتید علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را در رشته‌های نگارش کتاب و مقاله‌نویسی به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

کارکنان دانشگاه‌ها نیز می‌توانند در بخش مسابقات کتابخوانی و دانشجویان در رشته‌های وبلاگ‌نویسی، پژوهش و کتابخوانی در نهمین جشنواره ملی «حکمت مطهر» شرکت کنند. 

 یادآور می‌شود، طرح مطالعاتی آثار استاد شهید مطهری با عنوان «کتاب ماه مطهر» نام‌گذاری شده و هر ماه یکی از آثار استاد مطهری به مسابقه گذاشته می‌شود. آزمون این طرح نیز به‌صورت اینترنتی و پیامکی برگزار می‌شود.

علاقه‌ مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.hekmatmotahar.com  مراجعه کنند.

نهمین جشنواره ملی «حکمت مطهر» دانشگاهیان سراسر کشور با هدف ترویج افکار و اندیشه‌های استاد شهید مرتضی مطهری آغاز به کار کرده و تا اردیبهشت‌ سال 1393 ادامه خواهد داشت.

برگزاری نشست تخصصی مهدویت در مدرسه علمیه الزهرا اهواز

کانون دانش‌آموختگان مدرسه علمیه الزهرا(س) به مناسبت فرارسیدن سالروز امامت امام زمان(عج)، نشست تخصصی مهدویت را در این کانون برگزار می کند.

 این نشست با حضور حجت‌الاسلام محمدمهدی حائری‌پور، یکی از نویسندگان کتاب «نگین آفرینش» و اعزامی از بنیاد مهدویت قم ویژه طلاب و فارغ‌التحصیلان مدارس علمیه بانوان اهواز تشکیل خواهد شد.

جلسه تخصصی مهدویت با هدف ارتقا دانش‌ طلاب در زمینه مهدویت و امام‌شناسی، ساعت 8:30 یکشنبه 22 دی در این کانون برگزار می شود./9464/د101/غ

ارسال نظرات