۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۹۴۳۲۱
آیت الله قریشی:

برکات فردی و اجتماعی وقف غیرقابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری وقف را یکی از پر فایده ترین و بی نظیرترین سنت های حسنه در اسلام خواند و افزود: وقف مصداق آیه «کلَّ شی ءٍ أحصَینَاهُ فی امامٍ مُّبِین» است که خداوند تا هزاران سال اجر و ثواب استفاده از موقوفات را در عالم برزخ و آخرت برای انسان واقف و خیر می نویسد.
آيت الله قريشي آيت الله قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سید علی اکبر قریشی، نماینده خبرگان رهبری و شورای حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در همایش یاوران وقف با اشاره به آیه «إِنَّا نَحْنُ نُحْیِی الْمَوْتَى وَنَکْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَکُلَّ شَیْءٍ أحْصَیْنَاهُ فِی إِمَامٍ مُبِینٍ، آرى ماییم که مردگان را زنده مى‏سازیم و آنچه را از پیش فرستاده‏اند با آثار [و اعمال]شان درج مى‏کنیم و هر چیزى را در کارنامه‏اى روشن برشمرده‏ایم»، اظهار کرد: وقف معامله با خداوند سبحان است به طوری که به ازای یک درهم هزاران و شاید میلیون ها درهم از خداوند متعال دریافت می کنیم.

وی وقف را یکی از پر فایده ترین و بی نظیرترین سنت های حسنه در اسلام خواند و افزود: وقف مصداق آیه « کلَّ شی ءٍ أحصَینَاهُ فی امامٍ مُّبِین» است که خداوند تا هزاران سال اجر و ثواب استفاده از موقوفات را در عالم برزخ و آخرت برای انسان واقف و خیر می نویسد.


نماینده خبرگان رهبری به موقوفه مسجد دادخواه ارومیه اشاره کرد و یادآور شد: مرحوم سید دادخواه شصت سال پیش با هزینه فقط پنجاه هزار تومان این مسجد را در زمین خود در محله دره چایی احداث کردو در طول این سالها از آثار و برکات عبادات، دسته ای عزاداری سید الشهدا و کارهای خیری که در این مسجد صورت می گیرد، بهره مند می شود.


آیت الله قریشی با تاکید بر اینکه افراد متکن از وقف اموال خود غافل نشوند، خاطرنشان کرد: افرادی که از توانایی مالی دارند، با وقف بخشی از اموال خود افزون بر گره گشایی از مشکلات جامعه، اجر و پاداش اخروی برای خود ثبت کنند.


نماینده خبرگان رهبری اضافه کرد: البته همه افراد می توانند به عنوان واقف از این اجر معنوی این سنت حسنه بهره مند شوند، چراکه خرید قرآن، فرش و امثال آن هر چند به میزان اندک نیز وقف محسوب می شود و تا زمانی که ماندگار است فرد خیر از ثواب آن چه در این دنیا و چه در آخرت بهره مند خواهد بود.


وی تصریح کرد: وقف باید برای چیزهایی باشد که حلال مشکلات مردم و جامعه شود در این صورت است که وقف ماندگار می‌شود و آثار خیر و برکات دارد.


یادآور می شود، همایش یاوران وقف امروز به منظور تجلیل از واقفان برتر استانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و عمرانی با شعار«همه واقف باشیم» در سالن آمفی تئاتر کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد.


در این همایش واقفان، خیرین، هیئت امنای مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه استان، روحانیت و جمعی از مسؤولان حضور داشتند./936/پ203/س

ارسال نظرات