۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۹۴۳۶۴
حجت الاسلام صادقی خبر داد؛

اعزام طلاب و اساتید مدارس علمیه زیرکوه به عتبات عالیات

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه شهرستان زیرکوه با بیان این که زیارت قبور اهل بیت روشی برای افزایش معرفت نسبت به آنها و راهشان است، گفت: 80 نفر از طلاب و اساتید حوزه های علمیه زیرکوه در قالب دو کاروان خواهران و برداران از 5 تا 15دی ماه به کربلای معلی اعزام شدند.
اعزام طلاب و اساتید مدارس علمیه زیرکوه به عتبات عالیات

حجت الاسلام حسن صادقی، مدیر حوزه علمیه شهرستان زیرکوه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که طلاب و اساتید اعزام شده از دو مدرسه ثامن الائمه و فاطمیه  زیرکوه(حاجی آباد) هستند، گفت: این سفر که با همکاری نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی برگزار شد موجب افزایش روحیه معنوی و علمی در طلاب این مدارس شده است.

 

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: طلاب و اساتید اعزامی به عتبات عالیات در این سفر، افزون بر زیارت اماکن مقدسه، در جلسه ای خصوصی به دیدار حضرت آیت الله سیستانی مشرف شده و از نصایح و رهنمودهای ایشان بهره مند شدند.

 

وی اضافه کرد: دیدار با حجت الاسلام والمسلمین اسکندری نماینده بعثه رهبر معظم انقلاب در عراق از دیگر برنامه های سفر معنوی طلاب زیرکوه به عتبات عالیات بود؛ ایشان در این دیدار رهنمودهای بسیار خوبی برای حاضران ارائه کردند.

 

 همچنین  دوره آموزشی غریق نجات و شنا برای 500 نفر از طلاب حوزه های علوم دینی خراسان جنوبی برگزار می شود.

 سید عباس موسوی، رییس هیئت شنای خراسان جنوبی، با اشاره به این که رشته شنا به عنوان یکی از رشته های ورزشی مادر در سطح جهان مطرح بوده و همواره مورد تا کید اسلام است، گفت: هیئت شنای خراسان جنوبی آمادگی لازم را برای برگزاری دوره های آموزشی غریق نجات و شنا برای 500نفر از طلاب خواهر و بردار حوزه های علوم دینی دارد.

 

وی با اشاره به این که ترویج فرهنگ شنا و آموزش آن به نسل جوان و کودکان از مهم ترین وظایف تربیتی والدین است که پیامبر اکرم(ص)، اسلام و اهل بیت بر عهده آنها گذاشته اند، گفت: متاسفانه امروزه ورزش شنا به دلایل مالی و کمبود امکانات از ورزش هایی است که کمتر مورد توجه خانواده ها و سایر گروه های مردم است.

 

 رییس هیئت شنای خراسان جنوبی با بیان این که طلاب حوزه های علوم دینی بهترین مروجان و مبلغان برای گسترش ورزش به خصوص رشته شنا در میان نسل جوان هستند، گفت: هیئت شنا در راستای ترویج فرهنگ شنا آموزی و تربیت اسلامی فرزندان با برگزاری دوره های آموزشی مختلف غریق نجات و شنا سعی دارد با کمک طلاب علوم دینی این رشته ورزشی را به صورت گسترده در مراسم های مختلف مذهبی در میان مردم ترویج کند.

 

موسوی از آمادگی این هیئت برای برگزاری مسابقات شنا در میان مدارس علوم دینی خبرداد.

 

وی یادآور شد: طلاب علاقه مند مدارس علوم دینی برای بهره بندی از خدمات هیئت شنا می توانند به دفتر این هیئت واقع در خیابان توحید و استخر شنای شهید رضوی نژاد مراجعه کرده و یا با دست اندرکاران این هیئت تماس بگیرند./968/ت302/ب

ارسال نظرات