۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۹۴۳۸۰
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

نماز جمعه نقطه اتصال حاکمیت و مردم است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید براین که مسؤولان نباید تنها چشم امید به نتایج مذاکرات با غرب داشته باشند، افزود: توجه به داخل کشور و شناسایی توانمندی های داخلی و سرمایه های ارزشمند داخل کشور باید رویکرد دولت اسلامی باشد.
حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ظهر امروز در همایش ارتباطات و فضای مجازی ستادهای نماز جمعه کشور که در شهر مهاجران استان مرکزی در حال برگزاری است، با اشاره به انتقادات ائمه جمعه کشور در تریبون های نماز جمعه از برخی رویکردها در کشور تصریح کرد: نماز جمعه تریبون نقد منصفانه و دفاع از کلیات نظام اسلامی است.

 

وی با تأکید براین که مسؤولان نباید تنها چشم امید به نتایج مذاکرات با غرب داشته باشند، افزود: توجه به داخل کشور و شناسایی توانمندی های داخلی و سرمایه های ارزشمند داخل کشور باید رویکرد دولت اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تصریح کرد: اعتدال در مصرف و اقتصاد مقاومتی می تواند ما را از این فشار و تحریم های ظالمانه بیرون آورد.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، توجه به فرهنگ سازی در کشور در جهت اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و گفت: فرهنگ مصرف گرایی و استفاده نا به جا و غیر قابل پیش بینی امکانات و سرمایه های کشور یک آفت و سد بزرگی برای پیشرفت های نظام اسلامی است.

 

وی ادامه داد: با استفاده بهتر از سرمایه های داخلی و بازگرداندن ثروت های زیاد می توان پیشرفت های بسیار شگرفی در کشور رقم زد.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی یکی از بلایای مصرف زیاد منابع و سرمایه های انرژی در کشور را آغاز موج بیماری های ناشی از تخریب  محیط زیست اعلام کرد و گفت: به عقیده بسیاری از کارشناسان مصرف بالای بنزین و آلودگی های زیست محیطی در کشور و روند بسیار خطرناک مصرف سموم کشاورزی در آینده ای نزدیک موج سرطان را برای ملت ایران به ارمغان خواهد آورد.

 

وی به تشریح راهبردهای ستاد های نماز جمعه در کشور اشاره و تصریح کرد: نماز جمعه در بعد عبادی و تربیتی ساختن روح و رفتار انسان ها و در بعد سیاسی نظام سیاسی جمهوری اسلامی را مدد و یاری می رساند و نماز جمعه نماز حاکمیت و ولایت است.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به عملیاتی کردن این راهبرد مهم در کشور اشاره کرد و گفت: نماز جمعه نقطه اتصال حاکمیت و مردم است.

 

وی ادامه داد: امام جمعه از سوی حاکمیت انتخاب و منصوب می شود و مردم با قرار گرفتن در کنار امام جمعه مظهر همیاری نظام و مردم هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی بیشترین رسالت نماز جمعه را فضا سازی اجتماعی در جامعه بیان و خاطرنشان کرد: فضاهای عمومی جامعه موجب ساخت مردم و شکل گیری شخصیت آنها می شود.

 

وی فضای شعائر اسلامی در جامعه را از وظایف نماز جمعه دانست و گفت: اگر نماز جمعه ای نتواند در تغییر فضای جامعه و منطقه اثرگذار باشد این نماز جمعه دارای نقض است.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: اگر فضای شهر و منطقه در راستای نماز جمعه نباشد نباید انتظار رویکرد دینی در مردم داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، وظیفه دیگر نماز جعمه را اصلاح رویکردها و سالم سازی فضای معنوی جامعه بیان کرد و گفت: نماز جمعه وظیفه تربیت اجتماعی دارد نه تربیت فردی و این رویکرد مورد تأیید اسلام است.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که جامعه ایده آل باید جامعه اصل ظهور باشد، ادامه داد: باید با شناسایی این محورها در جامعه فرهنگ مهدوی را در جامعه اشاعه داد.

 

وی با انتقاد از جریان های ناامیدی در مردم گفت: جامعه با امید زنده است ویکی از ضعف های ما در سیستم اداری عدم ارائه صحیح و کامل خدمات بزرگ نظام اسلامی برای مردم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که ستادهای نماز جمعه از توان بیش از 850 مجری توانمند بهره می برند، گفت: باید برای آینده ستادهای نماز جمعه به تربیت نیروهای کیفی با نگاه دینی و بهره مندی از مجریان توانمند، خوش نام و خوش فکر و ادیب و فضا سازی صحیح در محیط نماز جمعه بهره گرفت تا موجب رغبت بیشتر عموم جامعه به این فریضه الهی شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات