۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۹۴۴۴۴

حمله ارتش عراق به شورشیان در الرمادی

خبرگزاری رسا ـ ارتش عراق امروز با انتشار ویدیویی اعلام کرده است که در حملات نیروهایش به شبه نظامیان وابسته به القاعده در شهر رمادی ۲۵ پیکارجو کشته شده اند.
ارتش عراق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، با ادامه درگیری ها میان نیروهای دولتی و شورشیان وابسته به القاعده در عراق 25 شورشی کشته شدند.
بر اساس این گزارش یورونیوز، ارتش عراق امروز با انتشار ویدیویی اعلام کرده است که در حملات نیروهایش به شبه نظامیان وابسته به القاعده در شهر رمادی 25 پیکارجو کشته شده اند.
شورشیان دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش از چند روز قبل به کمک شماری از قبایل مخالف دولت، کنترل شهر فلوجه و بخش هایی از شهر رمادی را از دست دولت مرکزی خارج کرده بودند. با شدت گرفتن حملات ارتش برای باز پس گیری این دو شهر، بسیاری از مردم از محل زندگی خود فرار کرده و به شهرهای اطراف از جمله کربلا پناه برده اند.
پیکارجویان از مردم سنی مذهب این مناطق خواسته اند که علیه دولت نوری مالکی، نخست وزیر شیعه عراق مقاومت کنند.
شورشیان داعش عراق هم پیمانان شورشیان داعش در سوریه هستند که البته بسیاری از آنها پس از کشتار مردم بی گناه سوریه و درگیر شدن با سایر شورشیان سوری، پس از فرار خود را به عراق رسانده اند تا شاید بتوانند در این کشور نیز به کشتار مردم بی گناه بپردازند.
سال 2013 بیش از 7800 غیرنظامی در خشونتهای عراق کشته شدند. این در حالی است که از سال 2009 به بعد شمار غیرنظامیان کشته شده در هر سال از رقم 3200 نفر تجاوز نکرده بود./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات