۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۹۴۵۰۸
امام جمعه شهرکرد در سالروز عملیات کربلای 5؛

عملیات کربلای 5 سرنوشت دفاع مقدس را رقم زد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام به شباهت های قیام 19دی و عملیات کربلای 5 اشاره کرد و گفت: قیام 19دی، سرنوشت انقلاب را رقم زد و عملیات کربلای 5 نیز، سرنوشت دفاع مقدس را به سرانجام رساند.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در دیدار با مجموعه کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که به مناسبت سالروز عملیات غرور آفرین کربلای 5 صورت گرفت، ضمن گرامی داشت این عملیات، به 19دی اشاره کرد و گفت: دشمن تمام تلاش خود را برای نابودی نور فقاهت به کار گرفته بود و به خیال خام خود، می توانست اسلام ناب را از پویایی و تحرک باز دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، بصیرت مردم و حوزه های علمیه را مهم ترین عامل شکل گیری قیام 19 دی ماه بیان کرد و اظهار داشت: اگر مردم همیشه در صحنه قم، در 19 دی قیام نمی کردند، انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت.
 
امام جمعه شهرکرد در ادامه به عملیات غرور آفرین کربلای 5 اشاره کرد و افزود: قبل از عملیات کربلای 5، شرایط جامعه از جهات مختلف بسیار حاد بود و دشمن روز به روز فشارهای همه جانبه خود را از زمین و هوا متحمل می کرد و در این میان هیچ گونه رحمی نداشت.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عملیات کربلای 5 در آن شرایط حساس، همه معادلات و تحلیل های دشمن را بر هم زد و نه تنها در آن عملیات نفوذ کردیم بلکه از سخت ترین مکان ها و دژهای دشمن عبور کردیم و تلفات زیادی را متوجه دشمن ساختیم.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، به دستاوردهای همه عملیات کربلای 5 اشاره کرد و گفت: دستاوردهای این عملیات در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی بسیار چشمگیر و قابل توجه بود که از آن میان می توان به غنیمت های جنگی که از دشمن گرفتیم، اشاره کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام به شباهت های قیام 19دی و عملیات کربلای 5 اشاره کرد و ابراز داشت: قیام 19دی، سرنوشت انقلاب را رقم زد و عملیات کربلای 5 نیز، سرنوشت دفاع مقدس را به سرانجام رساند.
 
وی رسیدن به خداوند تبارک و تعالی را مهم ترین هدف همه دستاوردهای نظام در صحنه های مختلف بیان کرد و افزود: هیچ گاه نباید از راه رسیدن به خدا غافل شویم که لازمه آن، خودسازی، عبادت و تفکر است.
 
امام جمعه شهرکرد، راز حلاوت سختی های دفاع مقدس را در درک راه معرفت الهی عنوان کرد و اذعان داشت: به یقین آثار دفاع مقدس نیز با زنده نگه داشتن بعد خدا محوری این دوران، ماندگار خواهد شد.
 
دیدار با اعضای بسیج رسانه
 
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به نقش اساسی رسانه تصریح کرد: رسانه هم می تواند نهادینه کننده ارزش های اسلامی و توحیدی باشد و هم می تواند ارزش های طاغوتی را در حد نهادینه شدن گسترش دهد.
 
 
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که ارزش های توحیدی ریشه در وجود انسان دارد، گفت: از این جهت، نهادینه کردن ارزش های طاغوتی در وجود انسان، نیازمند شرایط و امکانات خاص است، بنابراین اگر رسانه در زمینه نشر ارزش های اسلامی وارد میدان شود، خیلی سریع تر جواب می گیرد چرا که با فطرت انسان هم خوانی دارد.
 
 
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که رسانه یک ابزار است، اظهار داشت: اگر گردانندگان این مجموعه، نگاه توحیدی داشته باشند، به یقین نقش رسانه در جامعه به خوبی دیده می شود و اگر خلاف آن صورت بگیرد، ضایعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.
 
 
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، بصیرت افزایی را یکی از عوامل شکل گیری سازمان بسیج رسانه عنوان کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم به خوبی نقش رسانه را در بصیرت افزایی نشان دهیم، تبیین زوایای فتنه 88 و بیداری مردم از طریق صدا و سیما از آن دست اقدامات به جا و سازنده بود.
 
 
 
وی ایفای نقش رسانه را مستلزم حاکم شدن انسان های باورمند بر رسانه دانست و افزود: اهالی رسانه باید توسعه دهنده فرهنگ ناب دینی باشند و به طور مستمر، خود را با ارزش های اسلامی محک بزنند.
 
 
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که اگر نگاه دینی در اهداف حاکم شود، اختلاف سلیقه آسیبی به جامعه نمی زند، گفت: اصل نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی، ولایت فقیه و احکام و ارزش های دینی از شاخص های تغییر ناپذیر و غیر قابل تساهل و تسامح در کشور است.
 
 
 
امام جمعه شهرکرد، ادول از شاخص ها را انحراف محض دانست و خاطرنشان کرد: اگر بسیج رسانه نیز بر اساس این شاخص ها حرکت کند، در اهداف خود موفق شده، حرف تازه ای برای مردم دارد و می تواند جامعه را به سمت سعادت سوق دهد./9457/پ203/س

 

ارسال نظرات