۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۹۴۵۵۱
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

فعالیت های فرهنگی کشور قانونمند می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام سالک در جلسه سنگر اجتماعی مجموعه فرهنگی عاشوراییان، از قانونمند کردن فعالیت های فرهنگی کشور خبر داد.
احمد سالك، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در  مجموعه فرهنگی عاشوراییان، کمیسیون فرهنگی مجلس را اتاق فکر فرهنگی کشور دانست و گفت: در برخی از حوزه‌های فرهنگ همچون امر به معروف، رسیدگی به امور مساجد، نحوه برخورد با رسانه‌های خاطی، نحوه برخورد با جرائم رایانه‌ای و سایبری با مشکل نبود قانون مواجه هستیم و در کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال قانونمند کردن این فعالیت ها هستیم.

وی محیط پیرامون افراد را به سه حلقه تقسیم کرد و گفت: محیط پیرامون افراد شامل خانواده، محله، شهر و دانشگاه در حلقه اول، منطقه خاورمیانه حلقه دوم و سلطه جهانی حلقه سوم را تشکیل می دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، با بیان این مطلب که بی شک سلطه جهانی بر حلقه اول، یعنی فکر و ذهن خانواده از طرق مختلفی چون رسانه های گسترده دیجیتالی نفوذ کرده است، افزود: بصیرت بهترین ابزار برای  مقابله با شک و تردید است.

حجت الاسلام سالک با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین(ع)، به بیان مراحل جنگ روانی پرداخت و خاطر نشان کرد: ایجاد تردید در ذهن مخاطب، دامن زدن به اختلافات، ایجاد بی ثباتی در اعتقادات و گرفتن قدرت تشخیص دوست و دشمن از افراد 4 مرحله پیشرفت جنگ روانی دشمن است.

وی متولیان فرهنگی کشور را به شبکه سازی و جذب نوجوانان و جوانان دلسوز فرهنگی توصیه کرد و گفت: یکی از تجربیات موفق ما قبل از انقلاب همین تشکیل شبکه های کوچک در مراکز آموزشی است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: تمسک به قرآن کریم، مهم ترین اصل در فعالیت های فرهنگی است، لذا اولین قدم برای تربیت صحیح و اسلامی نوجوانان و جوانان آموزش قرآن در مراحل مختلف است.

حجت الاسلام سالک، با اشاره به جمله ای از امام موسی کاظم (ع)، کلید بصیرت را ژرف‌اندیشی در مسائل دینی دانست و افزود: در قرآن کریم 165 بار مشتقات کلمه «بصر» آمده و 274 بار در خصوص جنگ روانی بحث شده است و 110 جمله در نهج البلاغه پیرامون بصیرت است که حاکی از اهمیت این مقوله ها است.

وی بر رصد آسیب های اجتماعی موجود در جامعه تأکید کرد و گفت: در حوزه فرهنگ، تاکنون 40 محور در زمینه آسیب‌هایی اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که در درجه اول شناسایی و پس از آن نحوه برخورد با این آسیب‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، برخی فعالیت های زیر پوستی تئوریسین‌های ضد دینی کشور را عاملی برای نگرانی دلسوزان فرهنگی کشور دانست و گفت:  برای مقابله با این فعالیت ها که در راستای سیاست های آمریکا برنامه ریزی شده است، باید اعتقادات محکمی داشت و در این راه فرمایشات رهبر معظم انقلاب را سر لوحه خود قرار داد.

حجت الاسلام سالک تصریح کرد: نوع برداشت و استفاده کسانی که مدعی فعالیت های فرهنگی هستند، از دین متفاوت است و این امر علی رغم برخی محاسن، معضلات بی شماری به همراه دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی قوانین مجلس شورای اسلامی در دستگاه‌های اجرایی کشور به صورت آیین‌نامه درآمده و راه طفره رفتن مجریان از قانون را باز می‌گذارد و همین موضوع یکی از مشکلات بسیاری از ارگان ها از جمله حوزه فرهنگ است.

وی در ادامه گفت: با وجود گذشت 35 سال از انقلاب تصمیم گیری و سیاست گذاری در مقوله های فرهنگی با مشکلات فراوانی رو بروست لذا ما تلاش کردیم در کمیسیون فرهنگی مجلس مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر را رقم زده و معیار فعالیت های خود قرار دهیم./939/پ202/ج

ارسال نظرات